حدود 70 درصد از جمعیت 80 میلیونی ایران را جوانان زیر 35 سال تشکیل می دهند . این آمار نشان می دهد که ایرانیان با ورود به اینترنت و دنیای دیجیتال بیشترین استفاده را در مقایسه با آمار جهانی دارند . در ایران به طور میانگین هر فرد به واسطه استفاده از 2 یا 3 دستگاه دیجیتال مثل کامپیوتر و گوشی هوشمند و تبلت وارد رسانه های اجتماعی و دنیای مجازی می شود . از این رو رسانه های اجتماعی برای تبدیل رهگذران به مشتری تبدیل به یک کانال با پتانسیل بالا شده اند که می توانند کسب و کار شما را رونق بخشند . با اینکه ایران به مدت چندین سال مورد تحریم قرار گرفته است اما با این حال به نوآوری های جهانی در بازاریابی معروف گشته است .