تبلیغات در گوگل (Google AdWords) به سرویس آنلاین گوگل گفته می شود که به بازاریابان اینترنتی این اجازه را می دهد تا با رقبای خود در دنیای تجارت رقابت کرده و تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل در بالاترین جایگاه نمایش دهند. تبلیغات آنلاین گوگل بر اساس کلمات کلیدی انتخابی مدیران وب سایت ها و همچنین جستجوی کاربران نمایش داده می شود. گوگل ادوردز به مثابه یک حراجی است. شما باید بودجه و پیشنهاد خود را در هنگام ثبت نام مشخص کنید. از آنجاییکه گوگل می خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند، تبلیغات وب سایتی را نمایش می دهد که بیشترین پیشنهاد را برای آن کلمه کلیدی داده است. در صورتی که تبلیغات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، هزینه ی پرداختی که بابت هر کلیک کاربر ( CPC ) از بودجه ی شما کسر می شود کمتر از تبلیغاتی است که کیفیت مناسبی نداشته باشد.
پرداخت هزینه به ازای هر کلیک کاربر در تبلیغات گوگل بر اساس کیفیت صفحه فرود (Landing Page) مشخص می شود. صفحات بهتر وجوه کمتری پرداخت می کنند.
فعال سازی و بالا آمدن وب سایت با تبلیغات گوگل می تواند در کمترین زمان با کلمات کلیدی بی شمار به لینک اول گوگل راه یابد و باعث شود کسب و کار صاحبین تجارت ها رونق یابد.
صاحبین تجارت ها با تبلیغات در گوگل از همان لحظه اول که تبلیغات گوگل شروع می شود می توانند سود خود را به صورت تقریبی محاسبه نمایند.
تبلیغات در گوگل هدفمند است یعنی فقط زمانی که مخاطبین با وارد کردن کلمات کلیدی مربوط به محصولات شما روی تبلیغات کلیک کرده و وارد وب سایت شما می شوند .
گوگل با وب سایت های بسیاری قرارداد دارد و شما می توانید تبلیغات خود را علاوه بر موتورهای جستجوی گوگل در موتورهای جستجوی دیگری نمایش دهید.
تبلیغات در گوگل رایگان بوده و تا زمانی که کاربر بر روی تبلیغات شما کلیک نکند ملزم به پرداخت هیچ هزینه ای نیستید. کلیک تکراری نیز محاسبه نمیشود.
با تبلیغات در گوگل می توانید رنک سایت خود را ارتقا داده و به جایگاه بهتری در موتور جستجوی گوگل برسید.
پیام آوران پارسیان با دریافت گواهی همکاری رسمی (Google Premier Partner) از طرف گوگل، و از سال 89 به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغات اینترنتی در ایران می باشد. مشاوره تبلیغات اینترنتی و گوگل یکی از موثرترین خدماتی است که شرکت پیام آوران پارسیان به مجموعه مشتریان خود می دهد.
مدیران کسب و کارها با در اختیار داشتن یک وب سایت و هر میزان بودجه ای که مد نظر داشته باشند می توانند از هر کدام از پلن های تبلیغاتی پربازده پیام آوران پارسیان (لیست پلن ها و قیمت ها در همین صفحه) بهره مند گردند.
برخی از شرکت ها از کوین غیرقانونی و دلار سیاه استفاده می کنند. این عمل غیر قانونی بوده و بعد از مدتی موجب بلاک شدن وب سایت در گوگل می شود. شرکت های نامعتبر دست به همچین اعمالی می زنند.
شرکت پیام آوران به این دلیل که از کوین غیر قانونی و دلار سیاه استفاده نمیکند و به جای اینکه وب سایت شما توسط سایر شرکت ها در گوگل بلاک شود به اعتبار وب سایت شما می افزاید، به همین میزان اعتباری که شرکت پیام آوران پارسیان با تبلیغات در گوگل به وب سایت شما می بخشد پس قیمت تبلیغات در گوگل در شرکت پیام آوران پارسیان از سایر شرکت ها بالاتر است.
گواهی همکاری رسمی پیام آوران پارسیان از طریق دفتر پیام آوران پارسیان در انگلیس صادر شده است پس به وجود آمدن هر گونه مشکل احتمالی مانند تحریم ها، بر تبلیغات گوگل شرکت پیام آوران پارسیان وجود ندارد.
هنگامی که شما در گوگل یک عبارت را جستجو میکنید، در بالا و پایین صفحه، شاهد نتایجی خواهید بود که همراه با کلمه Ad (یا تبلیغ) نمایش داده شدهاند. اینها تبلیغات گوگل هستند و با نتایج طبیعی جستجو فرق دارند. وبسایتهایی که به شکل تبلیغ در نتایج نمایش داده میشوند، بابت هر کلیک کاربران هزینهای میپردازند.
اما آیا این نوع تبلیغات موثر هستند؟ جواب قطعی است: بله! تبلیغات گوگل تنها زمانی نمایش داده میشود که یک کاربر اقدام به جستجوی کلمات کلیدی شما (یعنی جستجوهای مرتبط با کسب و کار شما) کند. به علاوه، در تبلیغات گوگل، فقط زمانی از شما هزینه کم میشود که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کند. این دو مساله باعث بازدهی فوقالعاده بالای ادوردز شده است.
اگر شما یک کسب و کار اینترنتی دارید، شکی نیست که با تبلیغات گوگل میتوانید فروش خود را افزایش دهد. با اینحال، ما بارها دیدهایم که تبلیغات به دلیل عدم وجود مدیریت درست، فقط باعث هدر رفتن وقت و هزینه شده است. پس اگر قصد دارید از این روش تبلیغاتی برای افزایش فروش خود استفاده کنید، حتماً باید از تخصص آژانسی که با آن کار میکنید مطلع شوید.
برای ارائه تبلیغات گوگل فقط کافی است یک سایت داشته باشید تا بتوانید کاربران را به صفحه مورد نظری که برای تبلیغات مشخص کرده اید هدایت کنید.
درحال حاضر انجام تبلیغات کلیکی گوگل بر روی این دامنه امکانپذیر نیست
گوگل دو نوع مختلف تبلیغ در اختیار کاربران قرار داده است. اولین نوع که تبلیغات در جستجو (Search Ads) نام دارد، تبلیغاتی است که در خود جستجوهای گوگل به صورت متنی نمایش داده میشود. دومین نوع نیز تبلیغات نمایشی (Display Ads) میباشد که در وبسایتهای مختلف طرف قرارداد با گوگل نمایش داده میشود و میتواند حاوی محتوای چند رسانهای هم باشد.
شرکت پیام آوران پارسیان میتواند در مدیریت اصولی و موثر هر دو نوع تبلیغ همراه شما باشد.
احتمالاً بدانید در حال حاضر گوگل ایران را تحریم کرده و تبلیغ مستقیم در گوگل برای ایرانیها امکانپذیر نیست. با اینحال ما با ثبت شرکت در خارج از ایران، میتوانیم تبلیغات شما را در این سرویس تبلیغاتی منتشر کنیم. اما آیا این موضوع برای شما خطرناک است و ممکن است پول شما بلوکه شود؟ خیر، ما مدت بسیاری است که در زمینه ادوردز فعالیت داریم و به دلیل رسمی بودن فعالیت خود، هیچگاه با این مشکل مواجه نشدهایم.
هزینه هر کلیک شما هنگام تبلیغ در گوگل، به موارد بسیاری بستگی دارد. در درجه اول باید به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات گوگل ادوردز، به صورت مزایدهای عمل میکند. این یعنی شما با سایر کسانی که بر روی یک کلمه کلیدی تبلیغ دادهاند به رقابت میپردازید و جایگاه شما مشخص خواهد شد. برای مثال، اگر رتبه اول را بدست آورید، تبلیغ شما اولین چیزی است که در صفحه نمایش داده میشود.
اما این مزایده بر چه اساس خواهد بود؟ گوگل دو فاکتور مختلف برای تعیین جایگاه شما دارد. اولین فاکتور قیمتی است که حاضرید بابت هر کلیک بپردازید. فاکتور دوم نیز کیفیت تبلیغ و البته سایت شماست. توجه داشته باشید که کیفیت تبلیغ برای گوگل اهمیت بسیاری دارد. تا آنجا که ممکن است با وجود پرداخت پول کمتر از طرف شما نسبت به رقبا، تبلیغتان را به عنوان اولین تبلیغ نمایش دهد
آخرین نکته که در بحث هزینه کلیک باید به آن توجه داشته باشید، سیستم مزایده گوگل است. این سیستم به نام قیمت دوم شناخته میشود. طبق این سیستم، شما هیچوقت قرار نیست قیمتی که خودتان برای گوگل تعیین کردید را پرداخت کنید. بلکه همانقدر پرداخت خواهید کرد که از نفر قبل از خود بالاتر باشید.
برای آنکه مسائل مطرح شده را بهتر درک کنید، پیشنهاد میکنیم حتماً ویدئوی نحوه کار تبلیغات گوگل ادوردز را که توسط تیم پیام آوران پارسیان زیرنویس شده و در ابتدای این صفحه قابل دسترس است، تماشا نمایید.
قبل از آنکه این مساله را توضیح دهیم، توجه داشته باشید که کیفیت تبلیغ شما در هر کلمه به صورت جداگانه حساب میشود. این کیفیت با امتیازی از 10 مشخص خواهد شد.
گوگل کیفیت یک تبلیغ را بر اساس 3 فاکتور میسنجد:
مرتبط بودن متن تبلیغ (Ad Relevance): اگر تبلیغ شما به نحوی نوشته شده باشد که با جستجوی کاربر مرتبط باشد، امتیاز بیشتری خواهد گرفت.
تعداد کلیکهای مورد انتظار (Expected CTR): طبیعتاً هر چقدر تبلیغ شما مرتبطتر و جذابتر باشد، کلیکهای کاربران بر روی آن بیشتر است. بنابراین گوگل تعداد کلیک را به عنوان یک شاخص کیفیت برای تبلیغات خود در نظر میگیرد.
کیفیت وبسایت (Landing Page Experience): برای گوگل اهمیت دارد که آیا وبسایت شما پاسخ نیاز کاربر را میدهد یا نه. پس هر چقدر وبسایت مرتبطتر باشد و کاربر بیشتر در آن بماند، امتیاز کیفیت تبلیغ شما بالاتر خواهد بود.
دانش و تجربه ما نشان داده که کیفیت خوب یک تبلیغ میتواند تاثیری بینظیر برای شما داشته باشد. زمانی که یک تبلیغ از نظر کیفیت به امتیاز 10 برسد، حتی ممکن است بتواند با کمترین قیمت ممکن بر روی هر کلیک نیز در جایگاه اول قرار بگیرد. این یعنی هزینههای شما نصف یا حتی کمتر میشود و در عوض بازدهی تبلیغتان به طرز قابل توجهی زیاد خواهد شد.
از طرف دیگر، ممکن است امتیاز کیفیت تبلیغ شما 2 یا 3 شود. در چنین شرایطی، حتی اگر شما حاضر باشید مبلغ بسیار زیادی هم بابت هر کلیک بپردازید، باز هم گوگل به سختی شما را در جایگاههای اول صفحه نمایش خواهد داد.
ما تجربه زیادی در زمینه تبلیغات گوگل داریم و بنابراین به خوبی میدانیم که چه متنهایی میتوانند امتیاز کیفیت خوبی در گوگل کسب کنند و کلیکهایی زیادی را نیز بدست آورند. بنابراین به راحتی میتوانیم کیفیت متن تبلیغ شما را با بهینه سازی مداوم آن افزایش دهیم. این یعنی کیفیت تبلیغ مشتریان ما معمولاً کمتر از 7 نیست. اما برای امتیاز بالاتر، نیاز است که کیفیت وب سایت شما نیز مناسب باشد. پس در صورتی که امتیاز مناسبی نداشتید، میتوانیم پیشنهاد تغییراتی را در وبسایت به شما بدهیم که باعث بهتر شدن آن و در نتیجه افزایش نمره شما میشوند.
گوگل ادوردز راههایی برای تعیین قیمت به صورت اتوماتیک در اختیار ما قرار میدهد (مثلاً تنظیماتی که به صورت اتوماتیک، بیشترین کلیک ممکن در روز را برای شما خواهد گرفت یا همواره شما را بالای صفحه نمایش میدهد).
اما ما جز به درخواست مشتری، سراغ این روشهای اتوماتیک نخواهیم رفت. چرا که کنترل تبلیغات را سختتر میکنند و پول شما سریعتر خرج میشود. به جای اینکار، ما قیمت پیشنهادی هر کلمه در تبلیغات شما را به صورت دستی تعیین میکنیم. اینکار شاید هزینه زمانی بیشتری برای ما داشته باشد، اما در عوض مطمئن هستیم که شارژ تبلیغات گوگل شما به بهترین نحو مصرف میشود.
ما در خدمات تبلیغ گوگل خود، برای شروع همیشه قیمت را روی کمترین مقدار ممکن میگذاریم و صبر میکنیم تا امتیازهای شما مشخص شود. پس از مشخص شدن امتیاز، معمولاً هزینه حضور در پایین، بالا یا حتی رتبه اول کمتر میشود. سپس قیمتهای پیشنهادی گوگل را با شما در میان میگذاریم و به مرور آنها را افزایش میدهیم.
در گوگل ادوردز، سه نوع کلمه کلیدی وجود دارد:
تطبیق گسترده (broad match): زمانی که شما عبارت "خرید کتاب" را به گوگل بدهید، در تمام جستجوهای مرتبط از نظر گوگل نمایش داده خواهید شد. هنگام استفاده از این روش، معمولاً هزینه و کلیکهای شما بالاست، اما بازدهی تبلیغات کمتر است. چرا که ممکن است شما در عبارتی مثل "خرید لباس" هم نمایش داده شوید.
تطبیق عبارتی (prahse match): زمانی که شما عبارت "خرید کتاب" را به گوگل بدهید، در تمام جستجوهایی که عین این عبارت در آنها وجود دارد، نمایش داده خواهید شد. برای مثال شما در عبارت "خرید کتاب درسی" و "سایت خرید کتاب" نمایش خواهید داشت. بازدهی این روش بسیار بهتر از تطبیق گسترده است، اما برای کنترل بهتر آن، لازم است کلمات کلیدی منفی، یعنی کلماتی که نمیخواهید در آنها نمایش داده شوید، نیز به کمپین شما اضافه شوند. برای مثال ممکن است به دلیل نداشتن کتاب داستان، کلمه "داستان" را به عنوان یک کلمه منفی اضافه کنید.
تطبیق دقیق (exact match): در این حالت، شما فقط کلمه کلیدی مورد نظر خود را هدف قرار میدهید. یعنی وقتی عبارت "خرید کتاب" را به گوگل بدهید، فقط در همین عبارت نمایش داده خواهید شد. در این روش شما بیشترین کنترل را بر روی هزینه و تبلیغ خود خواهید داشت و در نتیجه، بازدهی شما نیز عالی است. با اینحال، تعداد کلیکهای دریافتی شما کمتر است.
ما همواره به مشتریهای خود پیشنهاد میدهیم که به سراغ کلمات کلیدی تطبیق دقیق بروند. چرا که با این روش میتوانند تا جای ممکن از هدر رفتن هزینههای خود جلوگیری کنند، بیشترین بازدهی ممکن را داشته باشند و بتوانند تبلیغ خود را به خوبی کنترل کنند.
با اینحال، در مواردی مشتریهای ما به دنبال کلیکهای بیشتری هستند. در این مواقع است که ما روش تطبیق عبارتی را به آنها پیشنهاد میدهیم.
در تبلیغات گوگل شما به تنظیمات بسیار گستردهای دسترسی خواهید داشت. شما میتوانید زمان و روزهای مورد نظر خود برای نمایش تبلیغ را مشخص کنید. حتی ادوردز را به نحوی تنظیم کنید که در مواقعی، درصد مصرف شما را کمتر کند. مثلاً میتوانید از ساعت 9 شب تا 9 صبح، 50% هزینه کمتری خرج کنید.
گزینۀ دومی که گوگل در اختیار شما قرار میدهد، تنظیمات دستگاه است. شما میتوانید تبلیغات خود را به کامپیوتر، تبلت یا موبایل محدود کنید یا حتی بودجه خود را روی هر کدام از این دستگاهها محدود کنید.
گزینۀ دیگری که در گوگل وجود دارد، سن و جنسیت مخاطبان است. مثلاً اگر بازار هدف شما فقط بانوان یا کودکان باشند، امکان محدود کردن تبلیغات به این قشر خاص نیز وجود دارد.
آخرین گزینهای که خوب است با آن آشنا باشید، امکان هدفگیری مکان است. یعنی میتوانید تبلیغ خود را به یک کشور یا شهر محدود کنید. البته این امکان به شما اجازه نمیدهد ایران را هدف بگیرید.
اول بودن شما در گوگل بسته به کیفیت و قیمت شما دارد. معمولاً با افزایش مبلغ، امکان اول بودن در گوگل وجود دارد. با اینحال، معمولاً گوگل بر اساس افزایش هزینه، نمایش شما را به صورت درصدی در بالای صفحه افزایش میدهد. یعنی بر اساس افزایش هزینه هر کلیک، ممکن است نمایش شما 50%، 60% یا ... بالای صفحه و در باقی موارد پایین صفحه باشد.
هزینه adwords بر اساس کلیک هایی که برای تبلیغ نمایش داده شده دریافت می کند محاسبه می شود.هزینه هر کلیک نیز با توجه به میزان رقابت در کلمه کلیدی مورد نظر متفاوت است به این معنا که در کلمات کلیدی که تعداد رقبا برای نمایش تبلیغ زیاد باشد هزینه هر کلیک بالاتر خواهد بود.
بله، وب سایتی که طراحی خوبی برای صفحه فرود داشته باشد و مطالب و محتوای مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر را داشته باشد امتیاز بالاتر و در نتیجه جایگاه بالاتر و هزینه کمتری را برای هر کلیک نسبت به رقبا خواهد داشت.
خیر، به دلیل واریز وجه به حساب شرکت گوگل امکان استرداد وجه وجود ندارد.
ارز مورد استفاده در Google Ads با توجه به کشور و حسابی که برای گوگل معرفی شده است تعیین می شود.
خیر، کلمات قابل تعریف در پنل گوگل ادوردز نامحدود است و می توانید به صورت نامحدود کلمات کلیدی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
جایگاه نمایش تبلیغ شما در صفحه کلمات کلیک گوگل با توجه به Quality Score (که شامل نرخ تبدیل یا CTR، میزان ارتباط محتوای صفحه با کلمه کلیدی مورد نظر و کیفیت صفحه فرود) و میزان هزینه ای که برای هر کلیک (CPC) مد نظر دارید تعیین می شود.
بله ، امکان انتخاب کشور و منطقه خاص برای نمایش تبلیغات و همچنین انتخاب منطقه هایی برای عدم نمایش وجود دارد و شما می توانید به بازدیدکنندگانی مرتبط شوید که واقعا قصد و توانایی دریافت خدمات و محصولات شما را دارند.
بله، پنل مخصوص برای google ads وجود دارد که از طریق این پنل تنظیمات لازم برای تغییرات تبلیغات انجام می شود.
بله به شما دسترسی به پنل Google Ads با امکان ایجاد تغییرات محدود داده می شود.
کارمزدی که بر روی تبلیغات کلیکی گوگل انجام می شود به دلیل مالیات پرداختی، کارمزد صرافی و مدیریت حساب کاربری است.