کدام شکلک ها و کاراکترهای خاص هنوز در Google SERP هستند

14 آذر ، 1400
تیم تحقیقاتی پیام آوران پارسیان

همانطور که می دانید شکلک ها و کاراکترهای خاص تاثیر بسیاری در افزایش میزان کلیک وب سایت ها دارد. در بیانی واضح تر باید بگوییم که هر چیزی که باعث جذب کاربران شود، میزان کلیک های آن را نیز افزایش خواهد داد. اما گوگل کاراکترهای خاص کمتری را در SERP نمایش می دهد.

ما در پیام آوران پارسیان با ارائه این مقاله در نظر داریم تا لیست ایموجی هایی که در Google SERP نمایش داده می شود را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

در هفته های گذشته با توجه به تحلیلی که انجام دادیم، متوجه شدیم که نرخ کلیک در نتایج جستجو نسبت به چیزی که حدس زده بودیم کمتر شده است. باید بدانید استفاده از ایموجی یا همان شکلک ها و کاراکترهای خاص هنوز هم یک ترفند مناسب برای جذب کاربران می باشد.

برای اینکه متوجه شویم کدام کارکترها و ایموجی ها همچنان در Google SERP قابل تایید می باشد، 3.365.835.367 نتیجه جستجو را بررسی کردیم که به هر یک از نتایج زیر دست یافتیم:

  • نمایش کاراکترها و ایموجی های خاص در عنوان بسیار دشوارتر از نمایش آنها در قسمت متن یا Snippet می باشد.
  • می دانید که گوگل اکثرا متن های خاص و متفاوت را در Snippet نمایش می دهد. پس بهتر است هم نتایج  جستجو را هم متنی که در snippet میگذارید را به صورت جداگانه بهینه کرده و از ایموجی ها و کارکترهای خاص استفاده کنید.
  • موفق ترین ایموجی یا شکلک ها در عنوان: 🥇 که با 0.06% موفق ترین ایموجی در عنوان می باشد. از دیگر ایموجی های موفق در عنوان می توان به (🤑) با 0.01% و (🥾) 0.008% اشاره کرد.
  • موفق ترین شخصیت ویژه عبارتند از: » با 0.89% موفقیت و همچنین ▷ 0.51 درصد. ⇒ با 0.14 درصد موفق ترین شخصیت ویژه می باشد.
  • موفق ترین شکلک در Snippet: (✅) با 0.52% موفق بوده و پس از آن (❌) با 0.08 درصد و (⭐) با 0.06% موفقیت می باشد.
  • بهترین کاراکترهای خاص در Snippet: ✓ با 2.94% موفق ترین کارکتر در Snippet می باشد و بعد از آن ➤ و ☎

چرا باید از شکلک ها و کاراکترهای خاص استفاده کنیم؟

در واقع هدف اصلی شما این است که کاربران علاقه مند را از نتایج جستجوی گوگل به وب سایت خود هدایت کنید. تمام این موفقیت ها به این بستگی دارد از چه کلمات کلیدی استفاده میکنید و هر کدام از این کلمات کلیدی هر چند وقت یبار جستجو می شوند و تعداد زیادی از جستجوگران بر روی موقعیت های جستجوی شما کلیک میکنند.

برای افزایش میزان کلیک خود می توانید از دو اهرم استفاده کنید:

  • می توانید برای دستیابی به یک رتبه بهتر تلاش کنید
  • می توانید توجه بیشتری از بازدیدکنندگان را به موقعیت جستجوی خود جلب کنید

استفاده از شکلک ها و کاراکترهای خاص در گوگل

استفاده از شکلک ها و کاراکترهای خاص در گوگل

    شاید برای بسیاری از شما این سوال به وجود آید که مورد دوم را چگونه می توانیم انجام دهیم؟

    برای انجام مورد دوم، در واقع جلب توجه کردن، استفاده از ایموجی و کاراکترهای خاص پیشنهاد می شود.

    آیا گوگل همه شخصیت های خاص را نمایش می دهد؟

    گوگل مدت ها پیش این روند سئو سایت را تشخیص داده بود و در کنار کلمات کلیدی کاملا رقابتی، 10 ترکیب برتر ارگانیک وجود داشت که شامل نتایجی بود که از شکلک ها و کاراکترهای خاص برای جلب توجه استفاده کرده بودند.

    اما دیگر گوگل تمام ایموجی های خاص و کاراکترها را نمایش نمی دهد، حتی اگر آنها را در برچست عنوان و یا حتی توضیحات متا نیز قرار دهید. در بیانی واضح تر باید بگوییم هیچ قانون و یا دستورالعمل ثابتی وجود ندارد که طبق آن گوگل این عناصر خاص را نمایش دهد. با این حال:

    • شخصیت های خاص به طور قابل توجهی کمتر در عنوان وجود دارد و علاوه بر آن ایموجی ها به طور قابل توجهی کمتر در قطعه نتیجه یا Snippet  نمایش داده می شود.
    • هرچه مورد بیشتر جلب توجه کند، احتمال نمایش در گوگل توسط ان کمتر خواهد بود.
    • نمایش شکلک ها بستگی زیادی به زمینه و هدف جستجو خواهد داشت. اگر کاربری تنها به دنبال ایموجی باشد، این موارد هم بیشتر به نمایش در می آید.

    چگونه می توانم کاراکترها و ایموجی های خاص را در نتایج خود بدست آورم؟

    قسمت فنی آن کاملا بسیار ساده است که شما ایموجی ها یا کاراکترهای خاصی که مد نظر دارید را به عنوان یا توضیحات متا (Description) خود اضافه می کنید و در دفعات بعدی که Googlebot این آدرس را ضبط کرد، ایموجی یا شکلک هایی که برای عنوان یا توضیحات وب سایت خود قرار داده اید، نمایش داده خواهد شد.

    اگر در نظر دارید تا امتحان کنید که ایموجی ها یا کاراکترهای شما در صفحه جستجوگر گوگل چگونه نمایش داده می شود، می توانید از وب سایت (free SERP snippet generator) استفاده کنید.

    اما مهمترین و بزرگترین سوالی که وجود دارد این است که آیا گوگل همچنان شکلک ها و کاراکترهای خاصی که استفاده میکنید را در SERP نمایش می دهد؟

    متاسفانه هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد و تنها راه دستیابی به این پاسخ این است که باید این روش را امتحان کنید. علاوه بر آن برای اینکه هرچه سریعتر به پاسخ این سوال دست پیدا کنیم، نتایجی که از جستجو در SERP گوگل را بدست آورده ایم را تجزیه و تحلیل کردیم و به هر یک از نتایج زیر دست یافتیم:

    کار با free SERP snippet generatorکار با free SERP snippet generator

    کدام شکلک ها (ایموجی ها) و کاراکترهای خاص همچنان در گوگل نمایش داده می شوند؟

    بر اساس ارزیابی هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که گوگل در عنوان یا توضیحات متا (Description) هر آنچه که وجود دارد را نمایش نمیدهد. در جدول زیر ویژه ترین ایموجی ها و کاراکترهایی که توسط گوگل قابل نمایش است را قرار داده ایم:

    ایموجی ها و کاراکترهای خاص در نتایج جستجوی گوگل
    شخصیت های خاص / شکلک های موجود در عنوانتوضیحات موجود در SERPشخصیت های خاص / Emojis در Snippetتوضیحات موجود در SERP
    »0.894%2.948%
    0.513%»0.825%
    0.346%«0.559%
    «0.229%0.515%
    0.211%0.479%
    0.149%0.318%
    🥇0.064%0.142%
    0.045%0.141%
    0.040%0.108%
    0.040%0.104%
    0.034%0.098%
    0.030%0.094%
    0.017%×0.094%
    🤑0.012%0.092%
    0.012%0.091%
    0.012%0.083%
    0.011%0.082%
    0.008%0.077%
    0.008%0.066%
    🥾0.008%0.060%
    0.006%0.057%
    0.006%0.054%
    ¤0.005%0.044%
    0.005%0.043%
    0.005%0.039%
    0.005%0.032%
    0.004%0.028%
    0.004%0.028%
    0.004%0.027%
    0.003%0.026%
    ±0.002%0.026%
    0.002%0.024%
    🦊0.002%0.022%
    0.002%0.021%
    0.002%0.020%
    0.001%0.020%
    0.001%0.019%
    0.001%±0.017%
    0.001%0.016%
    🦄0.001%🧡0.015%
    0.001%¤0.014%
    🤔0.001%0.014%
    0.001%0.012%
    0.001%0.012%
    0.001%0.011%
    0.001%0.011%
    🦁0.001%0.010%
    0.001%0.009%
    0.001%0.008%
    0.001%0.008%
    🅾0.001%0.008%
    🤘0.001%0.007%
    0.001%0.007%
    0.001%0.007%
    0.001%0.006%
    0.001%0.006%
    0.001%Ω0.006%
    0.001%0.006%
    0.001%0.005%
    0.001%0.005%
    0.001%0.005%
    0.001%0.005%
    0.001%0.005%
    0.000%0.005%
    0.000%0.005%
    ʘ0.000%0.005%
    🥃0.000%0.005%
    0.000%0.005%
    🦋0.000%0.005%
    0.000%0.005%
    0.000%0.004%
    0.000%0.004%
    0.000%0.004%
    0.000%0.004%
    0.000%0.004%
    🌤0.000%0.004%
    0.000%0.004%
    😍0.000%0.004%
    0.000%0.004%
    🤣0.000%🥇0.004%
    🤗0.000%0.003%
    0.000%0.003%
    🦅0.000%0.003%
    0.000%0.003%
    0.000%0.003%
    🤓0.000%0.003%
    🏆0.000%0.003%
    0.000%0.003%
    0.000%0.003%
    🎮0.000%0.003%
    0.000%0.003%
    0.000%0.003%
    🥐0.000%0.003%
    0.000%0.002%
    0.000%0.002%
    0.000%0.002%
    0.000%0.002%
    🦉0.000%0.002%
    0.000%0.002%
    🥂0.000%0.002%

    باید به این مورد توجه داشته باشید هر یک از کاراکترها و ایموجی هایی که در عنوان استفاده می کنید در توضیحات متا نمایش داده نمیشود و برعکس این موضوع نیز وجود دارد. برای هر یک از قسمت های مختلف SERP باید از کاراکترهای خاص و شکلک های مختلف استفاده کنید.

    یکی از موارد مهم دیگری را هم که باید بیان کنیم این است که گوگل به کارکترها و ایموجی هایی که در قسمت Snippet به کار رفته اند، بیشتر توجه دارد. در بیانی کلی Snippet استاندارد بالاتری از دید گوگل خواهد داشت. پس بهتر است ابتدا در قطعه (Snippet) و سپس در عنوان ایموجی ها و کاراکترهای مد نظر خود را به کار ببرید.

    نتیجه گیری

    استفاده از کاراکترها و شکلک های خاص هنوز هم یکی از روش های خوب برای افزایش کلیک برای وب سایت شما می باشد. با این حال گوگل با الزاماتی که در نظر گرفته به شما کمک کرده تا با استفاده از عناصر وب سایت شما بهتر در SERP گوگل نمایش داده شود.

    همچنین باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که باید عنوان و همینطور Snippet را به طور جداگانه بهینه کنید که گوگل به هر یک از کاراکترها و شخصیت هایی که در هر دو قیمت استفاده میکنید، اهمیت میدهد.

    با استفاده از جدولی که در این مقاله قرار داده ایم  قطعه یا Snippet خود را برای توضیحات متا (Description) و همینطور عنوان وب سایت خود بهینه کنید.

    این مورد را هم باید اضافه کنیم که در استفاده از ایموجی ها و کاراکترها نباید زیاده روی کنید.

    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
    6Le33BscAAAAAP0uVPo5fv9KjlFbPQFm84x9z7ZL