5 توصیه مهم که در تمام فعالیت های بهینه سازی وب سایت باید دقت کنید

5 توصیه مهم که در دنیای سئو اهمیت دارد

یکی از چالش های دنیای سئو مشاهده و محاسبه تاثیر گذاری فعالیت ها است.ما می دانیم چه چیز هایی اهمیت دارد و چه چیزهایی ندارد اما قوانین و تغییرات دائما در حال تغییر است و تغییرات بزرگی نیز ممکن است رخ بدهند.و زمانی که این اتفاق افتاد به تقلا می افتیم تا تغییراتی ایجاد کنیم و به یک قاعده یکسان برسیم.

ما در این پست تصمیم گرفتیم لیستی از اقداماتی مفید و توصیه هایی کلی را برای شما ذکر کنیم که آن ها را بررسی کرده ایم ذکر کنیم تا بتوانید در پروژه های خودتان از آن ها بهره بگیرید و تاثیر آن ها را مشاهده کنید.

این 5 توصیه که برای سئو وب سایت تان ذکر کرده ایم در صورت اجرا قطعا تاثیر مثبت خواهد داشت. بیایید به بررسی این نکات بپردازیم :

1- محتوا و اطلاعات ساختار یافته

محتوای بهینه شده و ساختار یافته به جستوگر های موتور های جستجو می گوید که صفحه شما شامل چه مطالب و چه بخش هایی است.اگر با Structured data آشنایی ندارید می توانید توضیحات راهنمای گوگل در این مورد را بخوانید.

ما همواره توصیه کرده ایم که داده ها و محتوای ساختار یافته بسیار اهمیت دارند و تاثیر این موضوع را در پروژه های مختلف مان مشاهده کردیم و توصیه ما به شما هم این است که اگر تا کنون به موضوع اهمیت نمی دادید در هنگام انجام فعالیت های بهینه سازی وب سایت اقدام کنید.

در پروژه ای که ما مورد آزمایش قرار دادیم اطلاعات و محتوای صفحات محصولات را آپدیت و ساختار بندی کردیم و پس یک ماه که نتایج را بررسی کردیم تغییرات قابل توجهی را در میزان impression مشاهده کردیم که نمودار آن را می توانید در زیر مشاهده کنید :

نمودار سئو

در بالا نمودار پروژه و میزان پیشرفت را در دوره ای یک ماهه مشاهده می کنید.

در مشاغل و صنعت های زیر استفاده از داده های ساختار یافته بسیار کار آمد است:

• استخدام

• رویداد ها و مناسبت ها

• زیبایی و بهداشتی

Structured data  باعث آسان سازی کار برای خزنده های موتور جستجو می گردد و این موضوع تاثیر بسیار مهمی در رساندن مشتریان و مخطبان مناسب به وب سایت تان دارد که در نهایت بهبود جایگاه را نیز مشاهده خواهید کرد.

2- به روز بودن صفحه محتوا

به روز بودن صفحه وب سایت بر اساس فاکتور های مختلفی تعیین می گردد اما داشتن تاریخ در صفحات محتوا یکی از راهکار هایی است که به گوگل اشاره کنیم که صفحه به روز است.این موضوع شامل صفحات اخبار و پست های بلاگ و همچنی صفحات برخی محصولات نیز می گردد.

اگر از دیدگاه یک یوزر وب سایت به این موضوع نگاه کنید متوجه خواهید شد که به چه دلیل به روز بودن صفحات اهمیت دارد. زمانی تاریخ یک صفحه یا پست قدیمی باشد بازدید کننده اینگونه می پندارد که این محصول یا پست قدیمی و بی اهمیت است که این موضوع باعث افزایش نرخ پرش می گردد.

به روز بودن وبسایت و صفحات آن در هر زمینه و صنعتی اهمیت دارد و در حالی که تاریخ ها به شما کمک می کند محتوای به روز و مفید تولید شده آنگونه که مردم جستجو می کنند نقش مهمتری را ایفا می کند که این موضوع در تبلیغات کلیکی گوگل که انجام میدهید نیز بسیار حائز اهمیت است.

اگر به این نتیجه رسیدید که صفحات و محتوای وب سایت تان نیاز به به روز رسانی دارد این نکات را نیز در نظر بگیرید بهتر است :

• در 18 ماه گذشته چند بار بررسی و جستجوی کلمات کلیدی را انجام داده اید و محتوای خود را با توجه به این کلمات کلیدی به روز رسانی کرده اید؟

• آیا شما در صفحه نتایج جایگاهی گرفته اید که بر اساس تاریخ محتوای تان باشد

 سئو وبسایت

3- لینک سازی داخلی ( هنوز اهمیت دارد! )

استفاده از لینک های داخلی در وب سایت همیشه پاسخ صحیح و نهایی برای لینک سازی نیست.اما توجه به این نکته اهمیت دارد که نداشتن لینک های زیاد در یک صفحه می توان تاثیر مثبت داشته باشد.

برای مثال لینک دادن به تمامی دسته بندی های وب سایت می تواند از لحاظ تجربه کاربری و جستجو توسط خزندگان موتور جستجو بسیار مفید و عالی باشد اما این موضوع توازن لینک هایی که به تمام صفحات داده می شود را تغییر دهد.

اگر تمامی صفحات شما توسط موتور های جستجو شناسایی شده اند می توانید فقط به دسته بندی های خاص و مهم تان لینک بدهید.فاکتور های مهمی هستند که شما زمانی تغییرات در لینک سازی داخلی ایجاد می کنید در نظر گرفته می شوند که دو مورد آن :

احتمال اینکه این صفحات جدید اضافه شده برای رقابت مناسب تر هستند

سود و بهره ای که از این صفحات بدست می آید بالاتر است

از این رو دقت به این موضوع که کدام دسته بندی ها و صفحات را در لینک سازی داخلی و یا در صفحه اصلی به کار بگیرید بسیار اهمیت دارد.

4- تغییر دادن عنوان ها

نشان دادن تاثیر دقیق تغییر تغییر عنوان ها تا حدی دشوار است اما این موضوع کاملا برای ما اثبات شده است که تغییر در عنوان مقالات می تواند تاثیر مثبت یا منفی در session ها در صفحات مختلف را می توانید مشاهده کنید.

این که چگونه در عنوان صفحات تغییر ایجاد کنید به این بستگی دارد که صفحه شما چگونه و از چه جنسی باشد اما در ادامه ما تغییرات مثبتی را که در تجربه هایمان بدست آوردیم ذکر کرده ایم :

•  ذکر کردن سال،که این موضوع به روز بودن صفحه را نشان می دهد

•  ذکر کردن کمترین قیمت محصول که در صفحه قرار دارد

همچنین ما تجربه هایی از تغییرات که نتیجه منفی به دنبال داشته اند به دست آوریم :

- اضافه کردن تعداد محصولات حراج در عنوان

- اضافه کردن اموجی در عنوان

 البته این نکته قابل ذکر است که ممکن است اضافه کردن تاریخ یا قیمت برای شما تاثیر شگرفی نداشته باشد اما شما می توانید با بهره گیری از خلاقیتتان در زمینه مورد نظر تان تاثیر مثبتی در صفحاتتان از طریق ایجاد تغییر در عنوان بدست آورید.

5- به دست آوردن بک لینک

یکی از مواردی که به پروژه هایی که ما انجام می دهیم در ساخت بک لینک ها کمک کرده است استفاده و تولید محتوای خلاقانه و جدید و کمپین های مختلفی که دیگر سایت ها به نیز به لینک دادن به صفحات شما ترغیب شوند.

ساخت صفحات خلاقانه و محتوای جدید و مفید کار آسانی به شمار نمی آید و ممکن است پر هزینه نیز باشد اما این کار یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای به دست آوردن بک لینک به صورت به صورت ارگانیک است.

اگر منابع و بودجه شما برای تولید محتوای بسیار کامل کم است ما برای شما چند توصیه داریم تا بتوانید در این امر موفق تر عمل کنید :

- سعی کنید اطلاعات و آماری را در محتوایی که تولید می کنید ارائه دهید که مخاطبان تان ممکن است به آن ها دسترسی نداشته باشند.پیدا کردن این موضوعات می تواند به شما کمک کند که در محتوایی که تولید می کنید در رقابت با رقبایتان متفاوت تر ظاهر شوید.

-  نظر سنجی ها : شما با توجه به مخاطبانی که دارید می توانید نظرسنجی های مختلفی برگزار کنید و با استفاده از نتایج آن نظر سنجی ها محتوا هایی را تولید کنید که از لحاظ آماری ارزشمند باشند .

از فریلنسر ها استفاده کنید : افراد خلاق و حرفه ای زیادی وجود دارند که به صورت فریلنسر فعالیت می کنند.شما می توانید این افراد را در پروژه هایتان استفاده کنید.

در تولید محتوای خلاقانه و جذاب به این نکات بهتر است به صورت کلی توجه داشته باشید :

 اهداف اولیه و کلی کمپین خود را بشناسید

 بر روی نتایج کوتاه مدت تمرکز نکنید و استراتژی بلند مدت داشته باشید

 نتایج فعالیت خود را با ابزار های مختلف اندازه گیری کنید

جمع آوری و برگردان: امید دوستدار

منبع: Moz