info@papgroup.ir
(021)49 296

نکات مهم در برندسازی شخصی Personal Branding که باید به آن توجه نمایید

زمانی که ما در مورد برند سازی شخصی صحبت به میان می آوریم در واقع به ایجاد و ترویج آنچه که برای شما در مسیر پیشرفت پیش می آید اشاره می کنیم . نام تجاری شخصی یا برند شخصی شما ترکیبی ست منحصر به فرد از مهارت ها و تجربیاتی که دانش ان را دارید . نام تجاری شخصی شما متمایز از متخصصین دیگر در زمینه حرفه ای شما می باشد . 

برند سازی شخصی

یک نام تجاری می تواند هر چیزی باشد
ما از مارک ها در ارتباط با شرکت ها و محصولات استفاده می کنیم . مثلا مک دونالد یا اپل. اما امروزه هر چیزی می تواند یک نام تجاری باشد . حتی به عنوان یک فرد، شما یک نام تجاری شخصی دارید. بنابراین مارک شخصی شما چیست؟ شما یک نام تجاری دارید که در هر دو حالت آنلاین و آفلاین وجود دارد. خوشبختانه، ابزار و منابع زیادی وجود دارد که به شما در فرایند نام تجاری شخصی کمک می کند. از آنها استفاده کنید تا تصور درست بر روی افرادی که شما را آنلاین می بینند یا کار آنلاین مارکتینگ داشته باشید . پیدا کردن یک ایده نام تجاری برای افراد سخت است . 
چرا نام تجاری شخصی اهمیت دارد
برند شخصی شما یا نام تجاری شخصی شما دلیل متمایز بودن شما از دیگران است . این همان چیزی ست که باعث می شود تا شما را از دیگران متمایز کند . برند شخصی همانند یک تصویر است که تمام خصوصیات و ویژگی های شما را به نمایش می گذارد که بعد از شنیدن نام آن تصویری در ذهن افراد نقش می بندد. به منظور ساخت برند شخصی شما باید قبل از هر چیزی افکار و چشم اندازتان را منظم کنید . خاص بودن و حقیقی بودن شما به عنوان سنگ بنای برند شخصی شماست . شما به عنوان برند سازی که خلق می نمایید وظیفه دارید تا در نزد دیگران صفات انسانی که شخصیت و هویت شما را نشان میدهد آشنا شده و در آخر خود را متمایز از بقیه نشان دهید .
بدین منظور با ما همراه باشید تا قدم به قدم به برند سازی شخصی خویش بپردازیم
اولین و مهمترین گام : ارزش ها و ویژگی های شخصی خود را بشناسید
ارزش ها و ویژگی های هر شخصی مهمترین مفهومی ست که هر فرد در زندگی شخصی خود دارد . ارزش های هر شخص سنگ بنای تصمیم گیری های مهم وی در جهت برند سازی هستند . 
دومین گام : ارزش های خود را اولویت بندی کنید 
زمانی که ارزش های شما در یک لیست قرار می گیرند متوجه این موضوع خواهید شد که تمام ارزش ها به صورت یکسان و در یک جایگاه نخواهند بود .
سومین گام : اشتیاق خود را در هر کاری که دارید دنبال کنید
اشتیاق شما همان کاری ست که علاقه مندید تا برای آن وقت بگذارید و بدون خستگی آن را انجام دهید و این دقیقا همان چیزی ست که حس علاقه مندی و اشتیاق شما را بر می انگیزد و زمانی که اشتیاق در کاری وجود داشته باشد باعث رشد و شکوفایی آن کار می گردد . اشتیاق در هر کاری آنقدر اهمیت دارد که می توان آن را مهمترین قسمت برند سازی شخصی دانست . شما می توانید با پیدا کردن اشتیاق هایتان و اعمالی که بالاترین اشتیاق را نسبت به آنها دارید هدف خود را در راستای آن مشخص کرده و موفقیت خود را در همان کار تضمین کنید .
گام چهارم : مشخص کنید که به چه کسی می خواهید تبدیل شوید 
شما باید سعی در شناخت خود داشته باشید . زمانی که شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کردید زمان آن رسیده که به مرحله بعدی بروید و مشخص نمایید که دوست دارید به چه شخصی تبدیل شوید . و در زندگی حرفه ای خود چه جایگاهی را به دست بیاورید .
گاه پنجم : مشخصات و حیطه شغلی آینده و ایده آل خود را مشخص نمایید
شما باید در این قسمت مشخص نمایید تا در چه زمینه هایی می خواهید از لحاظ زندگی حرفه ای خود فعالیت داشته باشید . 
گام ششم : ارزش ها و چشم اندازتان را با هم مقایسه نمایید
شما در این قسمت وظیفه دارید که بعد از انتخاب چشم انداز تان ارزش های خود را مرور کنید و توجه نمایید که آیا با هم در یک راستا قرار دارند .
گام هفتم : شروع به ایجاد رابطه با بقیه کنید
انسان موجودی اجتماعی ست و داشتن رابطه با دیگران از جمله موارد مهم و ضروری زندگی هر فردی ست که هر شخصی در زندگی فردی خود باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد .

گام هشتم : وب سایت شخصی خود را راه اندازی کنید 
یکی از مهمترین ملزومات در برند سازی شخصی داشتن یک وب سایت است . با طراحی سایت و راه اندازی وب سایت خود تمام ویژگی ها و فعالیت های حرفه ای خود را روی وب سایت خود قرار دهید و اینگونه می توانید برند خود را به نمایش بگذارید .  و این مستلزم این است که در جهت بهینه سازی وب سایت خود بکوشید تا کاربران شما را در فضای اینترنت ببینند. که البته طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت فقط از عهده متخصصین این کار بر می آید . 

 گام نهم : فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی جدی بگیرید
حضور افراد در شبکه های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . با حضور در شبکه های اجتماعی می توانید به صورت حضوری با افراد در ارتباط باشید . شبکه های اجتماعی می توانند نقش مهم و اساسی را در برند سازی شخصی شما داشته باشند