info@papgroup.ir
(021)49 296

منظور از ویدیو مارکتینگ چیست؟

زمانی که بشر به هنر تصویرگری روی آورد، نشان داد که به تماشای تصاویر بیشتر از نوشتن علاقه دارد. گاهی یک تصویر گویای حرف های زیادی است که می تواند از اطاله سخن جلوگیری کند. در حال حاضر  ویدئوها دربرگیرنده تصاویری هستند که مفهوم و پیام خاصی را به مخاطبان منتقل می کنند.

ویدیو مارکتینگ

یک کلیپ ویدئویی می تواند راوی یک داستان، بیان یک مسئله و موضوع، تبلیغ، معرفی یک محصول یا نحوه استفاده از آن و .... باشد. در این صورت مخاطب با مشاهده جزء به جزء قسمت های فیلم می تواند به صورت مستقیم پیام را دریافت کند. درک مفهوم یک فیلم از خواندن یک کتاب و نوشته راحت تر است. زیرا مخاطب به راحتی با تصاویر ارتباط برقرار می کند و بدون اینکه مدت زیادی را در ذهن خود صرف تصویرسازی کند، می تواند تصاویر را مشاهده کند.

با توجه به مزایایی که ویدئوها برای مخاطبان دارند، در حال حاضر یکی از روش های جذب بازدیدکننده در وب سایت، انتشار ویدئو می باشد. ویدئو مارکتینگ می تواند به افزایش رنک سایت کمک کند. به طوری که تاثیر آن چندین برابر محتواهای متنی و نوشتاری گزارش شده است.

  • تاثیر ویدئو مارکتینگ در رنک سایت

ویدئو مارکتینگ به دلیل حجم بالایی که دارد، می تواند موتورهای جستجو را متقاعد کند که در سایت محتوای زیادی بارگذاری می شود. از سوی دیگر ویدئوها بیشتر از نوشتارها طرفدار دارند. به همین دلیل است که موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به این نوع محتوا می دهند.

زمانی که وب مسترها در وب سایت خود از ویدئو مارکتینگ استفاده می کنند، تعداد بازدیدکننده های سایت را افزایش می دهند. همچنین با قراردادن لوگوی شرکت در ویدئو می توانند تبلیغات وسیع تری را برای شرکت انجام دهند. حال آنکه اگر در محتواهای متنی و نوشتاری لوگو درج شود، پس از اینکه کپی بردارها از آنها استفاده کنند، می توانند لوگو و برند تجاری شرکت را حذف کنند.

در ویدئو امکان حذف برند تجاری و لوگو نیست و زمانی که ویدئوهای یک سایت توسط کاربران دست به دست می شود، همزمان لوگو نیز منتشر می شود. بنابراین یکی دیگر از راه های موثر برای افزایش تاثیر ویدئو مارکتینگ بر سئوی سایت، قرار دادن لینک سایت در گوشه ای از ویدئو می باشد. وجود ویدئو مارکتینگ نوعی پرستیژ شغلی نیز محسوب می شود. وقتی برای کسب و کار خود ویدئو مارکتینگ منتشر می کنید، به این معناست که ابتدا برای کاربران احترام قائل هستید و دیگر اینکه هزینه های زیادی را نیز صرف این کار کرده اید که نشان از اقتدار شرکت دارد. از سوی دیگر می توان با استفاده از این روش اعتماد مشتریان را جلب کرد.

  • نحوه تولید ویدئو مارکتینگ

در تولید ویدئو باید به مجموعه ای از نکات و تکنیک ها دقت کرد که عبارتند از:

1-     ویدئوها تنها یک بار ساخته می شوند و امکان ویرایش و اصلاح آنها ممکن نیست مگر اینکه تصمیم بگیرید یکبار دیگر برای ساخت ویدئو تلاش کنید. بنابراین باید در زمان ساخت ویدئو تمام تلاش خود را بکار ببندید تا بهترین ویدئو را بسازید.

2-     در ویدئو مارکتینگ اختصار اهمیت زیادی دارد. نباید بیش از حد به حواشی و موارد غیرضروری پرداخته شود تا مخاطب بتواند در یک کلیپ کوتاه پیام را دریافت کند.

3-     هزینه و زمانی که برای ساخت ویدئو مارکتینگ صرف می شود بیشتر از تولید محتواهای نوشتاری است. اما نباید فراموش کرد که تاثیر آن در فضای اینترنتی چندین برابر متن های نوشتاری است.

4-     برای ویدئو مارکتینگ باید یک عنوان مناسب انتخاب کنید که بر روی مخاطبان و بازدیدکنندگان تاثیر مطلوب بر جای بگذارد و آنها را برای انتشار و بازدید از ویدئو ترغیب کند.

5-     ویدئو مارکتینگ را باید در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. بارگذاری آن در وب سایت کافی نیست.