شعار تبلیغاتی یا Slogan چه تاثیری در کسب و کار شما دارد

14 آذر ، 1400
تیم تحقیقاتی پیام آوران پارسیان

نوشتن شعار تبلیغاتی Slogan

شعار تبلیغاتی (اسلوگن) مجموعه ای از کلمات کلیدی است که به منظور مشخصی برای شناسایی کالا یا خدمات کمپانی بکار برده میشود و اگر به درستی انتخاب شود ویژگی های اساسی کمپانی را به مخاطبین از جمله سرمایه گذاران به مشتریان و تامین کنندگان به متقاضیان انتقال میدهد و ماموریت کمپانی را مشخص میکند.
شعارهای تبلیغاتی زمانی در جهت دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار شما موثر هستند که کمپانی خواهان یک تغییر عمده در استراتژی خود است. نکته مهم این است که همه کمپانی ها نیاز به شعار تبلیغاتی ندارند جز تا وقتی که میخواهند مسیر کاری خود را تغییر دهند و یا حتی مطمئن به این مسیر کاری خود نیستند، در نتیجه باید صبر پیشه کرده و چشم اندازها و استراتژی کمپانی خود را روشن کرده و در گام بعدی شعار تبلیغاتی خود را مشخص کنند و برای تاثیر بیشتر این کار،  بهتر است هدف های مالی کمپانی را در شعار های خود دخیل نکنند و از کارکنان خود در این راه کمک گرفته نه فقط از مدیران ارشد که به همه نیازهای مشتریان و جامعه آگاهی ندارند.
یک راه بهتر برای داشتن شعار تبلیغاتی خوب، تحقیق درباره شعارهای تبلیغاتی رقیبان شما مانند شعار تبلیغاتی پوشاک، مواد غذایی، رستوران، لوازم آرایشی، شرکت های ساختمانی، بیمه، آژانس مسافرتی و... است.

نوشتن شعار تبلیغاتی

در نتیجه شما باید یک شعار متفاوت و جدید و اثرگذار که رقیبان شما آن نیاز مشتری در جامعه را فراموش کرده اند انتخاب کرده و از رقیبان خود پیشی بگیرید.در آخر قابل ذکر است، همانطور که لوگوهای تجاری نمایانگر بصری برند شما هستند، شعارهای تبلیغاتی هم نمایانگر شنیداری برند شما میشوند در نتیجه این شعارها را:

کوتاه، کلیدی، جذاب، اثرگذار و ماندگار

تعریف کنید تا شعار شما یادآور محصول یا خدمات شما در ذهن مشتری باشد.در مقابل slogan ، tagline به معنی جمله گیرایی ست که تصویری از نام تجاری کمپانی را در ذهن مشتریان شما منعکس میکند و وظایف و کارکرد کمپانی شما را تعریف میکند که عموما در کنار لوگو تجاری کمپانی شما قرار میگیرد که باعث آگاهی از کالا یا خدمات کمپانی میشود و در کل دید جامعی را به مشتری میدهد.

شعار تبلیغاتیSlogan  ارزش ها و وعده های کمپانی را نمایانگر و بهینه می کنند و برخلافtagline  که ثابت هستند می توانند رشد و بهبود و تغییر کنند بطور مثال شرکتی که وظیفه طراحی کیف و کفش را بر عهده دارد، tagline مشخصی برای خود دارد که بر اساس همان به شهرت رسیده است و چارچوب کاری خود را بازگو میکند ولی برای هر خط محصول جدید خود که سرمایه گذاری ویژه‌ای کرده شعار تبلیغاتی متفاوتی در نظر میگیرد که با نیاز روز همان دوره همخوانی دارد.

در آخر برای یک کمپانی الزامی نیست که هم slogan   و هم  tagline خود را گسترش و رشد دهند، ولی اگر کمپانی قصد راه اندازی خط فروشی خاص، محصول یا خدماتی جدید و شناسایی و جذب مشتریان جدید دارد میتواند از هر دو گزینه استفاده کند.شناخت دقیق اهداف یک کمپانی و آگاهی از مسیری که طی می کند همواره از بخش های ضروری در هنگام طراحی sloga  وtagline  است.همچنین آشنایی با نمونه های موفق و حرفه ای در این زمینه به خلق ایده های مناسب به شما کمک می کند.ما نیز در این مقاله چند نمونه از slogan  و tagline  طراحی شده توسط کمپانی های مطرح را بررسی کرده‌ایم :

چند نمونه slogan  و tagline گیرا و جذاب :

 "M & M : "Melts in Your Mouth, Not in Your Hands

 "De Beers  : "A Diamond Is Forever

"Nike : "There Is No Finish Line" "Just Do It

"Apple : "Think Different

"Mac Donald’s  : "I'm Lovin' It

"General electric : "Imagination at Work

"BMW : "Designed for Driving Pleasure

"L'Oréal Paris : "Because You're Worth It

کمپانی DE’BEERS  : "یک الماس برای همیشه است"

الماس ها به طور ذاتی با ارزش نیستند. هر الماس ارزشی کمتر از 50 درصد مبلغی را دارد که در یک جواهر فروشی برای آن می‌پردازید. حال سوال پیش می آید که الماس چگونه در حال حاضر نماد ثروت، قدرت و عشق به حساب می آید؟ تمام این ویژگی های حال حاضر به خاطر استراتژی تبلیغاتی بوده که آژانس تبلیغاتی  N.W Ayer در اوایل سده 1900 برای شرکت DE BEERS   طراحی شد.

این شعار تبلیغاتی در تمام تبلیغات شرکت De Beers  از سال 1948 استفاده شد و بسیار تاثیر گذار واقع شد و در سال 1999 توسط کمپانی AdAge  بهترین slogan  قرن نام گرفت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6Le33BscAAAAAP0uVPo5fv9KjlFbPQFm84x9z7ZL