سه روند برتر بازاریابی برای دوران کووید 19

ویروس کرونا و بهترین روندهای بازاریابی در دوره این ویروس

اگر هنوز هم در تلاش هستید که در این بحران کرونا یک جایگاه خوب بدست آورید با ما همراه باشید تا روش های بازاریابی دیجیتال یاد بگیرید و همچنین جایگاه خود را ثابت کنید و هم رده با افرادی که در جایگاه خوبی هستند قرار بگرید.

ویروس کرونا جهان را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار داده است و  بازاریابان در تلاشند تا جایگاه خود را حفظ کنند. اگر می خواهید در بالای آنچه در صنعت بازاریابی اتفاق می افتد، بمانید باید با افرادی که در آنجا هستند ملاقات کنید.
بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تکنیکس، نیک چاسینف، سه روند بازاریابی را به اشتراک می گذارد که می تواند به مشاغل کمک کند تا تقاضای مصرف کننده را برآورده کرده و از پویایی صنعت سود ببرد.

امروز تغییرات بازاریابی بدون هشدار و به ظاهر یک شبه اتفاق می افتد. ویروس کرونا موج اول را ایجاد کرده است و در حال حاضر   همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است. بسیاری از خرید ها وسفارشات به صورت آنلاین انجام می شود و این حوزه به طرز چشمگیری پیشرفت داشته است. افراد زمان بیشتری را در جامعه مجازی هستند و ترافیک بیشتری در شبکه های اجتماعی در جریان است.

قبل از اینترنت، تغییرات در فضای بازاریابی با سرعت کمی رخ داده است. بازاریابان برای ظهور یک کانال جدید، بهترین روش ها را ایجاد کرده و برای مدت طولانی به آن روش ها می چسبند. به عنوان مثال، تلویزیون باعث ایجاد تبلیغات ویدئویی در اواخر دهه 1940 شد، اما این تبلیغات عمدتا بدون تغییر برای ده ها سال باقی ماند.

ولی امروزه  تغییرات لحظه ای اتفاق می افتند و شما باید همیشه برای اتفاق های تازه و جدید آماده باشید و خود را با آن ها هماهنگ نمایید. شما برای داشتن مبارزات بازاریابی موفقیت آمیز  باید از همه استراتژی های جدید نوآوری بازاریابی به موقع و درست استفاده نمایید. اگر می خواهید در بالای آنچه در صنعت بازاریابی اتفاق می افتد بمانید، باید با افرادی که در آنجا هستند ملاقات کنید. در اینجا سه ​​روند بازاریابی وجود دارد که در دوره COVID-19 اعمال می شود که باهم آن ها را بررسی می کنیم.

روند بازاریابی در دوران ویروس کرونا

روند بازاریابی در دوران ویروس کرونا

روش های برتر بازاریابی در بحران کرونا

روش های برتر بازاریابی در دوران بحران کرونا عبارتند از:

1. Featured snippets

جستجو به سرعت تکامل می یابد و شما باید سرچ کاربر در زمان بحران و شیوع ویروس کرونا آشنا باشید. مثلا سوالاتی که ممکن است برای کاربران ایجاد شود مثلا رستوران یا سوپر مارکت x به منطقه y ارسال دارد یا خیر؟ فروشگاه n در چه ساعاتی فعالیت دارد؟

باتوجه به بروزرسانی الگوریتم های گوگل و پاسخ و نتایج بهتر به کاربران که به صورت تصادفی نمایش داده می شود، می تواند یک فرصت خوب برای شما باشد که جایگاه صفحات خود را با یک محتوای خوب و مربوط بهبود بخشید.

کادرهای لینک های تصادفی پاسخ های فوری به سؤالات کاربر ارائه می دهند و آن ها بیش از حد مجاز افزایش نرخ کلیک را فراهم می کنند، این بدان معناست که بیشتر ترافیک و منجر به پتانسیل بیشتر می شود. علاوه بر این، در بروزرسانی الگوریتم جستجو در سال 2019، گوگل اعلام کرده است که محتوای آموزشی، معتبر و با کیفیت بالا را نسبت به فاکتورهای سنتی SEO مانند تراکم کلمات کلیدی در اولویت قرار می دهد. متخصصان بازاریابی و تبلیغات باید از چگونگی تأثیر این روند در صنعت پیشروی صنعت آگاه باشند.

اگر می خواهید در این کادرها و سرچ کاربر قرار بگیرید، محتوایی را ایجاد کنید که به سؤالات بسیار خاصی مربوط به مخاطبان شما پاسخ دهد (به خصوص سؤالاتی که توسط کاربران در این دوران پرسیده می شود و بسیار کم به آن پرداخته شده است). تعاریف، جداول، انواع گام به گام و لیست ها چهار نوع متداول از قطعه های برجسته هستند. اگر نمی دانید در حال حاضر افراد به دنبال چه چیزی هستند، روندهای جستجو مربوط به جریان ویروس کرونا را بررسی کنید.

2. بهینه سازی صفحات برای موبایل

به خاطره بحران کرونا افراد بیشتری در خانه هستند و زمان بیشتری را در فضای آنلاین، بازی های ویدیویی، خرید آنلاین و رسانه های اجتماعی می گذارنند. علیرغم رکود اقتصادیکه در جریان است، ویروس کرونا تأثیر زیادی در تجارت الکترونیک دارد.

تعداد مرورگرهای موبایل بیشتر از گذشته وجود دارد، اما نرخ تبدیل میزکار تقریباً دو برابر آنچه در سیستم عامل های تلفن همراه است، می باشد. رویدادهای فعلی و تصمیم Google 2018 مبنی بر اینکه سرعت را به عنوان عاملی در رتبه بندی صفحه تبدیل می کند و سرعت load  صفحات تاثیر بسزایی برای شما دارد.

اکنون زمان سرمایه گذاری در وب سایت و بهینه سازی برای موبایل و گوشی همراه است که با قالب های سازگار با کاربر ساخته شده اند. وقتی شما سایت خود را متناسب کاربران تان ایجاد می کنید، مشتریان با شما خرید خوبی را تجربه می کنند و می توانند زمان خرید دلپذیر تری نیز داشته باشند.

3. فعالیت در شبکه های اجتماعی

از آنجایی که همه افراد شروع به فعالیت در شبکه های اجتماعی کردند، رسانه های اجتماعی شاهد ترافیک گسترده ای هستند. مثلا در این بحران شاهد فعالیت های چشمگیری در زمنیه ی آشپزی، آموزش و فیلم های تناسب اندام بودیم که باعث جذب خیلی از کاربران شده است و موفقیت های بزرگی برای این صفحات در یک زمان کم رقم خورد. همچنین خیلی از کسب و کار های اینترنتی در این دوران فروش فوق العاده ای داشتند و افراد خرید های خود را از صفحات اینستاگرام و شبکه های اجتماعی انجام می دادند.

البته شبکه های اجتماعی در ایران محدودیت ها دارند و نمی توان از تمام قابلیت های آن ها به خاطره تحریم ها استفاده کرد ولی هنوز هم این شبکه ها یک روش برتر برای بازاریابی هستند که می توانید از آن ها برای ایجاد پست های اجتماعی هدفمند و خرید استفاده کنید.

بهترین روندهای بازاریابی در دوران ویروس کرونا

بهترین روندهای بازاریابی در دوران ویروس کرونا

اگر مطمئن نیستید که نمی توانید تلاش های بازاریابی خود را در دوران COVID-19 متمرکز کنید، با یکی از این سه روند شروع کنید. زمان آن رسیده است که تقاضای مصرف کننده را برآورده کنیم و از رشد روزافزون این روش های بازاریابی بهره مند شویم.