توضیحات گوگل در خصوص نحوه استفاده از عناوین در سئو

توضیحات گوگل در خصوص نحوه استفاده از عناوین برای SEO

عناوین و توضیحات متا، محتوای یک صفحه را در نظر می گیرد و هم اشاراتی به آن می کند. به همین خاطر نحوه استفاده از عناوین در سئو دارای شرایط و ویژگی های خاص خود است. این عناوین که در لیست نتایج ظاهر می شوند با هدف توصیف و نشان دادن در بهترین وجه و توضیح چگونگی ارتباط محتوای سایت با جستجوی کاربر است. گوگل برای این اطلاعات از چندین منبع مختلف استفاده می کند، که از جمله آنها می توان به اطلاعات توصیفی در عنوان و برچسب های متا برای هر صفحه اشاره نمود. در این مقاله می خواهیم به توضیحات و قوانین گوگل برای سئو و در خصوص استفاده از عناوین برای سئو بپردازیم.

سئو چیست؟

SEO مخفف شده عبارت انگلیسی بهینه سازی موتورهای جستجو است. این فرایند بهینه سازی به وب سایت شما این امکان را می دهد تا به کمک آن از دریافت ترافیک ارگانیک یا بدون پرداخت هزینه اما به صورت بهینه شده از صفحه نتایج موتور جستجو بدون بهره نمانید. به عبارت دیگر، SEO شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب سایت و محتوای شما می شود که سایت شما را برای موتور جستجو جذاب تر می کند. شما این کار را انجام می دهید به این امید که موتور جستجو وب سایت شما را به عنوان یک نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش دهد.

گرچه بهینه سازی موتور جستجو وقتی بخواهیم همه عوامل مختلفی که در رتبه بندی شما در گوگل و سئو تاثیر می گذارند را در نظر داشته باشیم پیچیده باشد، اما درک روند کار چندان دشوار نیست. موتورهای جستجو می خواهند بهترین خدمات را برای کاربران خود ارائه دهند. این به معنی ارائه نتایج در صفحات موتور جستجو است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند بلکه به آنچه جستجوگر به دنبال آن می باشد نیز مرتبط هستند.

تعریف صحیح سئو چیست

اهمیت سئو

موتورهای جستجو روزانه به میلیون ها کاربر خدمت می کنند. کاربرانی که هر یک به دنبال پاسخ به سوالات خود یا راه حل برای مشکلات خود هستند. اگر یک وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، SEO می تواند به شما در گرفتن ترافیک رایگان هدفمند از موتورهای جستجو کمک کند. بهینه سازی موتور جستجو مهم است زیرا اکثر کاربران موتورهای جستجو (بیش از 65 درصد) احتمالا روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحات نتایج موتور جستجو کلیک می کنند. برای استفاده از این امر و جلب بازدید کنندگان وب سایت یا مشتریان به فروشگاه اینترنتی شما، وب سایت شما باید در یکی از موقعیت های برتر ظاهر شود.

SEO فقط مربوط به موتورهای جستجو نمی باشد بلکه شیوه های خوب SEO باعث بهبود تجربه کاربر و مفید واقع شدن یک وب سایت می شود. کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و حضور در موقعیت های برتر برای کلمات کلیدی که کاربر در جستجوی آنهاست، اعتماد وب سایت را افزایش می دهد. سئو برای تبلیغ اجتماعی وب سایت شما نیز مناسب است. افرادی که وب سایت شما را با جستجوی گوگل یا یاهو پیدا می کنند، بیشتر احتمال دارد که آن را در فیس بوک، توییتر یا سایر کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنند. SEO می تواند شما را از رقابت خارج کند. اگر دو وب سایت همان کالا را بفروشند، وب سایت بهینه سازی شده موتور جستجو به احتمال زیاد مشتری بیشتری دارد و فروش بیشتری را انجام می دهد.

اهمیت سئو چیست

اهمیت عناوین در سئو

اکثر مردم فکر می کنند تگ ها و کلمات استفاده شده در عنوان مطالب وب سایت ها چیزی بسیار پیش پا افتاده هستند. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید آنها را بهبود بخشید. واقعیت این است که، برچسب ها یا همان تگ های عنوان از پتانسیل بیشتری برخوردار هستند (و از نظر سئو) از آنچه بیشتر مردم توقع دارند. به عنوان مثال، این دو برچسب عنوان را در نظر داشته باشید:

  • ردیابی رتبه - هادی
  • ردیابی رتبه با هادی | بررسی رتبه بندی و کلمات کلیدی آنها

اتفاقی که با این تغییر عنوان رخ می دهد، افزایش 37.5 درصدی ترافیک ارگانیک در جستجوی کاربران است. پس ما می توانیم نتیجه بگیریم که علاوه بر اینکه متغیرهای زیادی در بخش های مختلف سئو نقش بازی می کنند اما به طور قطع می توان گفت تغییر در برچسب عنوان کاملا در این افزایش حداقل تاثیر مثبتی داشته است.

اهمیت عنوان در سئو

توضیحات گوگل در خصوص نحوه استفاده از عناوین در سئو

عنوان سئو همان عنوان سایت است که گوگل برای آن معیارهایی در نظر گرفته است که در ادامه می خواهیم به استفاده از عناوین در سئو بپردازیم:
در نحوه استفاده از عناوین در سئو به این نکته توجه کنید که ابتدا لازم است کلمات کلیدی را در مقاله یا سایت خود مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. شما می توانید از ابزارهای گوگل مانند Google keyword analyzer tool برای تعیین یک کلمه کلیدی خاص برای مقاله خود استفاده کرده و سپس با توجه به آن، می توانید نحوه استفاده از عناوین در سئو را انجام دهید.

یکی دیگر از راه توضیحات گوگل در خصوص نحوه استفاده از عناوین در سئو استفاده از کلمات کلیدی در عناوین است. این کلمات کلیدی کمک می کنند تا کاربر و موتور جستجو بهتر بتواند محتوای مقاله و مطلب شما را درک و تحلیل کند.

نحوه استفاده از عناوین در سئو

توضیحات گوگل در خصوص استفاده از عناوین برای سئو SEO | قسمت دوم

از دیگر توضیحاتی که در خصوص نحوه استفاده از عناوین و ویژگی های عنوان و تایتل از نظر گوگل ارائه شده است، می توان همچنین اشاره نمود به:
اضافه کردن جزئیات به عنوان می تواند در بهبود عناوین سئو موثر باشد. به عنوان مثال شما می توانید به عنوان خود عدد اضافه کنید. مثلا به عنوان " ده روش تقویت ذهن" توجه کنید. این نوع از عناوین که از راهکارهای قدیمی در اینترنت است، می تواند با محتوای مرتبط، خلاقانه و مفید علاوه بر جذب بیشتر بازدید، باعث محبوبیت وب سایت شما نیز شود.

  • بهتر است در عناوین داخلی نیز از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • طول سئو باید مناسب باشد، نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. طول عنوان 65 حرف در نظر گرفته شده است و معمولا در حدود 30 حرف انتخاب می شود.
  • یکی دیگر از نکات در مورد نحوه استفاده از عناوین در سئو، استفاده از نام برند شما در عنوان می باشد.
  • در کنار نوشتن یک سئوی خوب، همچنین نوشتن توضیحات متا نیز مهم است تا به توضیح بیشتر عنوان و محتوای سایت شما بپردازد.

توضیحات گوگل در خصوص عناوین در سئو

دیگر نکات در مورد نحوه استفاده از عناوین در سئو

از جمله نکاتی که باید در نحوه استفاده از عناوین در سئو به آنها توجه کرد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نحوه استفاده از عناوین در سئو بهتر است تا جایی که فرصت آن وجود دارد به صورت خلاصه و مفید نگاشته شود. 
  • همانطور که در قسمت دوم مقاله اشاره کردیم، توضیح مختصر اما جامع در مورد محتوای مقاله می تواند در افزایش جذب ترافیک ارگانیک یا بهبود یافته موثر باشد. 
  • سعی کنید کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان قرار دهید.
  • بهتر است به این نکته در نحوه استفاده از عناوین در سئو توجه کنید که در صورتی که کلمه کلیدی شما دارای چند بخش باشد، بهتر است بین آنها فاصله نیندازید.
  • سعی کنید از عبارات وسوسه انگیز در نوشتن عناوین استفاده کنید.
  • افزونه Yoast SEO نیز می تواند در نگاشتن طول سئو با توجه به راهنمایی ها و انتظاراتی که از شما دارد، مفید باشد.