تعرفه سئو وبسایت

سئوی سایت یک پروسه طولانی مدت است که به نیروهای متخصص نیاز دارد. به همین دلیل ارتقا رتبه سایت و سئو کار راحتی نیست و به صرف هزینه و زمان نیاز دارد. شرکت های طراحی سایت و تولید محتوا می توانند سئوی سایت را بر عهده بگیرند و برای سایت هایی را که تازه راه اندازی شده اند و یا رتبه خوبی در گوگل ندارند، جایگاه خوبی در موتورهای جستجو پیدا کنند.

قیمت سئو سایت

تعرفه سئو ممکن است از نظر بسیاری از شرکت ها بالا باشد، اما اگر تمامی جوانب این پروسه را بررسی کنیم، متوجه منصفانه بودن تعرفه و هزینه ها خواهیم شد.

  • معیارهای تعیین تعرفه سئو

تعرفه سئو براساس مجموعه ای از معیارها مشخص می شود که شامل آنالیز نام دامنه، آنالیز و بررسی کلمات کلیدی، تعیین چگالی کلمات کلیدی، آنالیز محتوای سایت، آنالیز عنوان صفحات مهم سایت، آنالیز سرعت هاست و سایت، آنالیز نرم افزارهای مخرب گوگل، انجام تنظیمات مربوط به Redirects، ایجاد و بهینه سازی فایل Robots.txt، انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا، ثبت صفحات سایت در موتورهای جستجو، ثبت سایت در وب سایت های مرجع، بهینه سازی ابر واژه ها و عبارت های صفحات مهم سایت، بهینه سازی هدر های H1, H2، و .... ، تعریف یا محدود کردن برخی صفحات برای موتورهای جستجو، بهینه سازی کدهای html کدسورس، بهینه سازی تصاویر و .... می باشد.

همچنین تهیه گزارش میزان پیشرفت سایت به تفکیک کلمات کلیدی، آنالیز تگ های بولد مهم سایت، گزارش میزان پیشرفت سایت به تفکیک صفحات، دریافت استاندارد W3C صفحه اصلی، بهینه سازی افزایش بازدید متناسب با زمینه سایت، گزارش تصویری وضعیت سایت در گوگل، بهینه سازی هایپرلینک های مهم  و .... به صورت مجزا انجام می شوند که هزینه هر یک از پروسه ها به صورت جداگانه محاسبه می شود.

  • پشتیبانی از سایت

سئو مراحل مختلفی دارد که یکی از آنها بررسی مداوم سایت و رفع مشکلات احتمالی می باشد. پشتیبانی از سایت نیز به منظور رفع هرگونه مشکل و نقص فنی در سایت صورت می گیرد. در پشتیبانی سایت کارهای زیادی بر روی سایت انجام می شود که از جمله می توان به بهینه سازی لینک های خروجی و ورودی سایت، بهینه سازی چگالی کلمات در سایت، آنالیز لینک های معیوب، آنالیز نقشه سایت در صورت وجود، بهینه سازی نقشه سایت برای یاهو (TEXTبهینه سازی نقشه سایت برای گوگل (XML)، تصحیح و بهینه سازی معماری سایت، مشاوره در زمینه ایجاد صفحات جدید، آنالیز و تهیه گزارش از کلمات کلیدی در گوگل، پشتیبانی ایمیل و .... اشاره کرد.

انجام تمامی این امور بر روی سایت می تواند به ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند. از سوی دیگر سایت ها پس از یک دوره کوتاه مدت به پشتیبان نیاز پیدا می کنند که باید به دقت قسمت های مختلف سایت را بررسی کرد. در غیر این صورت، پس از مدتی سایت با مشکلات متعددی از جمله کاهش سرعت لود شدن صفحات، ورود لینک های شکسته در سایت، مواجه شدن کاربران با خطای 404، 503 و .... مواجه می شود که موجب کاهش بازدید کننده می شود.

زمانی که موتورهای جستجو وب سایت ها را رتبه بندی می کنند، نواقص فنی آنها را نیز در نظر می گیرند. ممکن است یک سایت از نظر تولید محتوا تمامی اصول سئو را رعایت کرده باشد، اما اگر در سایت نقص فنی وجود داشته باشد، رتبه سایت کاهش می یابد. بنابراین باید به پشتیبانی سایت نیز به عنوان یکی از مراحل مهم سئو توجه کرد که تعرفه آن به صورت مجزا محاسبه می شود.

  • سایر عوامل دخیل در تعیین تعرفه سئو سایت

گذشته از تمامی اموری که برای سئوی سایت انجام می شود، عوامل دیگری نیز در تعیین تعرفه سئو دخیل هستند که از جمله می توان به ساختار و وضعیت فعلی وب سایت، میزان رقابت و وضعیت رقبا، میزان محتوای سایت و کیفیت آن، عمر سایت و وضعیت عملکرد سایت، تعداد کلمات کلیدی مورد استفاده، موضوع سایت و .... اشاره کرد.