بازاریابی و Chatbot های پیام رسان فیس بوک، 11 راه برای شروع کار

بازاریابی و Chatbot های پیام رسان فیس بوک توانسته است نتایج خوبی را در بازاریابی به وجود آورد. Chatbot های پیام رسان فیس بوک راهکارهای خوبی برای بازاریابی ایجاد کرده است. از جمله راهکارهایی که بازاریابی از طریق پیام رسان فیس بوک ارائه می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازاریابی و Chatbot های پیام رسان فیس بوک

امروزه بازاریابی آنلاین از طریق پیام رسان فیس بوک بسیار گسترده شده است و بیشتر کسب و کار ها برای تبلیغات خود از این پیام رسان استفاده می کنند. چنانچه بخواهید از این پیام رسان برای بازاریابی استفاده کنید می توانید روش هایی را به کار بگیرید که بازدهی بیشتری داشته باشید.

بازاریابی و Chatbot های پیام رسان فیسبوک

Chatbot های پیام رسان فیس بوک

بازاریابی و Chatbot های پیام رسان فیس بوک توانسته است مزایای زیادی را برای بازاریابی های اینترنتی فراهم آورد. برای استفاده از بازاریابی فیس بوک بهتر است CHatbot Massenger فیس بوک را روی سیستم خود نصب نموده و سپس به بازاریابی و ارسال پست ها بپردازید. chatbot ها امکاناتی را فراهم می کند که بتوانید به سادگی پیام ها را به مخاطبین ارسال کرده، آنها را شناسایی کرده، کانالی ایجاد کنید، پیام خصوص ارسال کنید، پیام هایی برای همه منتشر کنید و پیام ها را طبق زمان خاص ارسال کنید و یا از محتواهای ویدیویی و صوتی استفاده نمایید.

Chatbot های پیام رسان فیسبوک

11 راهکار برای شروع بازاریابی با Chatbot های پیام رسان فیس بوک

با اینکه فیس بوک بیش از 1 میلیارد کاربر دارد اما کمتر به بازاریابی در سطح فیس بوک پرداخته شده است. ما در این قسمت به بیان 11 روش برای شروع بازاریابی با استفاده از چت بات ها می پردازیم:

1- برقراری تعاملات بیشتر با کاربران با چت بات

کاربران فیس بوک تمایل دارند برای سرگرمی و هیجان در فیس بوک آنلاین شوند به همین دلیل نیاز دارند تا میزان تعاملات بین شما و آنها بیشتر باشد. برقراری تعاملات در حین بازاریابی و تولید محتوای جالب می تواند به دریافت نتیجه مثبت منتهی شود. با توجه به اینکه Chatbot های پیام رسان فیس بوک مجهز به هوش مصنوعی است و برای سوالات مهمی برنامه ریزی شده است می تواند به جای شما با مشتریان وارد گفتگو شوند.

تعاملات بیشتر با کاربران با چت بات

2- احساس همدلی و صمیمیت

بهتر است با کاربران فیس بوک خود احساس همدلی و صمیمیت را منتقل کنید. احساس همدلی و صمیمیت برای همه کاربران لذت بخش است و اغلب آنها از مشاهده کردن پیام های مربوط به فروش بیزار هستند. برای اینکه بتوانید بازاریابی موثری داشته باشید می توانید از قانون 80 تا 20 استفاده کنید و در یک ماه حدود 20% از مطالب خود را مربوط به بازاریابی قرار دهید.

3- پشتیبانی به کمک چت بات ها

با توجه به اینکه کاربران فیس بوک دوست دارند اغلب اوقات در حال تعامل باشند، می توانید در زمان هایی که شما امکان تعامل با مشتری را ندارید چت بات به کمک شما بیاید و کار پشتیبانی را برای شما انجام دهد. چت بات ها قابلیت سفارشی سازی دارند.

4- رونمایی از محصول به کمک چت بات ها

با کمک چت بات های فیس بوک می توانید به سادگی از محصول خود رونمایی کرده و در کوتاهترین بازه زمانی محصول خود را به میلیون ها کاربر معرفی نمایید.

5- ساخت ربات شخصی سازی شده

ساخت ربات های شخصی سازی شده به کاربران کمک می کنند راحت تر با ربات شما تعامل برقرار کنند. Chatbot های پیام رسان فیس بوک با قابلیت شخصی سازی می توانند نسبت به علایق و سلایق مشتری تعامل بهتری داشته باشند.

ساخت ربات شخصی سازی شده

6- اتلاف وقت کمتر

Chatbot های پیام رسان فیس بوک به سرعت می توانند بازاریابی کرده و عملیات پشتیبانی را به نحو احسنت انجام دهند. ربات های فیس بوک سرعت بالایی در انجام بازاریابی دارند. این ربات ها طبق سلایق و علایق مشتری ها محصولات را به آنها نشان داده و وارد گفتگوهای سریع می شوند. به همین دلیل با داشتن سرعت بالا باعث کاهش اتلاف وقت می شوند.

7- ارسال خودکار پیام های روزانه

بستگی به نوع برند خود می توانید چت بات ها را به گونه ای بسازید که پیام های تبلیغاتی و اطلاع رسانی را به صورت خودکار در بازه زمانی روزانه، هفتگی ارسال کند. همچنین برای ارسال خودکار پیام ها می توانید پیام هایی نظیر آدرس شعبه، شماره تلفن را به چت بات بدهید.

8- انجام نظرسنجی ها

از طریق چت بات ها امکان نظرسنجی و ارائه نظرات وجود دارد. نظرسنجی ها از طریق چت بات اتفاق می افتد و چت بات می تواند در کوتاهترین زمان ممکن نظرسنجی را انجام دهد. ارائه نظرسنجی برای شما می تواند اطلاعات دقیق از سلیقه مشتری و نحوه مطلوبیت ارائه خدمات در دست قرار بدهد.

9- اطلاع از رویدادها و ثبت نام

با توجه به نوع کسب و کار شما می تواند رویدادهای مختلفی صورت گیرد. می توانید این اطلاعات دقیق را در دست چت بات قرار دهید و به صورت تعاملی با کاربران در ارتباط باشد و اطلاعات ثبت نام و زمان وقوع رویداد را در دسترس مشتریان قرار دهید.

10- به حل مشکلات مشتریان خود بیندیشید.

با استفاده از Chatbot های پیام رسان فیس بوک می توانید به سادگی در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات مشتریان خود راجع به نحوه خرید، معرفی محصول، سوالات پیرامون محصول و غیره را به راحتی و با سرعت حل کنید و آنها را به مشتری وفادار تبدیل نمایید.

11- تبلیغات در فیس بوک

بسیاری از مشتریان دوست دارند با کلیک روی تبلیغات شما وارد صفحه اطلاعات محصول شوند که این روش کاملا قدیمی است. در روش تبلیغات نوین کاربر با کلیک روی لینک مربوطه وارد صفحه چت شده و پیرامون محصول گفتگو می کند. حال اگر شما در دسترس نبودید ربات این کار را برای شما به خوبی انجام می دهد و مشتری را به سایت برای ثبت سفارش هدایت می کند.