info@papgroup.ir
(021)49 296

آنلاین مارکتینگ چیست؟

آنلاین مارکتینگ به مجموعه ای از روش های قدرتمند اینترنتی برای ترویج برندهای تجاری گفته می شود. هدف از آنلاین مارکتینگ فروش بیشتر محصولات و خدمات می باشد. در آنلاین مارکتینگ طیف وسیعی از عناصر بازاریابی به کار گرفته می شود. در این روش بازاریابی سنتی کنار زده شده است و در مقابل توجه ویژه ای به مکانیزم های نوین بازاریابی دارد.

  • مزایای آنلاین مارکتینگ

-          رشد پتانسیل های شرکت برای فروش بهتر محصولات و ارائه خدمات

-          کاهش هزینه های بازاریابی سنتی و تبلیغات

-          ارتباطات موثرتر با مشتریان

-          کنترل بر اوضاع و شرایط بازار

-          بهبود نحوه خدمات به مشتریان

-          رقابت سالم و امکان رصد کردن فعالیت رقبا

-          انعطاف پذیری و دادن فرصت انتخاب به مشتریان

-          تجزیه و تحلیل داده ها آماری به نحو موثرتر

-          داشتن بازار وسیع تر برای تبلیغات

امکان تبلیغ 24 ساعته و بدون محدودیت جغرافیایی

  • نحوه انجام آنلاین مارکتینگ

آنلاین مارکیتنگ با توجه به موضوع کسب و کار انجام می شود. به این معنا که نحوه انجام آنلاین مارکتینگ در تمامی فعالیت ها و شرکت ها به یک شکل انجام نمی شود. یکی از مهمترین مولفه هایی که در تمامی پروژه های آنلاین مارکتینگ مد نظر قرار می گیرد، ارائه اطلاعات مفید در اختیار مصرف کنندگان می باشد. همچنین مدیریت سیستم ارتباطی با مشتریان تاثیر زیادی بر موفقیت آنلاین مارکتینگ دارد.

یک نکته کلیدی در آنلاین مارکتینگ داشتن سعه صدر برای کسب نتیجه مطلوب است. به این معنا که در این فرآیند ارتباطی که با مشتریان برقرار می شود و تاثیر بر آنها، به زمان زیادی نیاز است. از سوی دیگر با تاثیرگذاری بر مشتریان، مدتی نیز باید به انتظار فیدبک و واکنش آنها بود. هیچ یک از مشتریان بلافاصله پس از دریافت اطلاعات و تحت تاثیر قرار گرفتن، اقدام به خرید نمی کند. بلکه مدتی نیز برای فکر کردن و سپس انتخاب می گذرد.

آنلاین مارکتینگ ترکیبی از ابزارهای فنی و ایده های جدید است. از جمله طراحی و بهینه سازی سایت که در ردیف تکنیک های فنی قرار می گیرد و سپس با طرح های جدید برای تبلیغات و فروش ترکیب می شود. حاصل این دو فاکتور، موفقیت آنلاین مارکتینگ می باشد. در آنلاین مارکتینگ سه عامل نقش حیاتی دارند:

  1. تجارت الکترونیک

در تجارت الکترونیک روش اصلی فروش محصولات آنلاین و برخط است. در این روش شرکت ها به صورت غیرمستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند. استفاده از درگاه های بانکی برای دریافت وجوه مشتریان، استفاده از روش های پستی برای ارسال محصولات به مشتریان و امکان حق انتخاب برای مشتریان از جمله مواردی است که در تجارت الکترونیک باید به آن توجه ویژه شود.

  1. وب سایت ها

وب سایت به معنای مکانی است که آنلاین مارکتینگ در آن انجام می شود. برقراری ارتباط با مشتریان تنها با استفاده از وب سایت به نتیجه دلخواه می رسد. در کنار وب سایت می توان از وبلاگ و شبکه های اجتماعی نیز استفاده کرد. اما نتیجه ای که از طراحی وب سایت کسب می شود، موثرتر از وبلاگ و شبکه های اجتماعی می باشد.

  1. بازاریابی دیجیتالی

مهمترین بخش آنلاین مارکتینگ، بازاریابی دیجیتالی است. در واقع برای کسب نتیجه دلخواه، باید محصولات و برند تجاری به شکل منطقی و صحیح تبلیغ شود. مشتریان باید با نام تجاری محصولات و خدمات آشنایی پیدا کنند. همچنین اطلاع آنها از ویژگی ها، مزایا و نحوه استفاده از محصولات نقش زیادی در نحوه تصمیم گیری و خرید آنها دارد. برای فروش بهتر محصولات بازاریابی دیجیتالی ضرورت پیدا می کند که از طریق آن می توان مشتریان را برای خرید ترغیب کرد.