info@papgroup.ir
(021)49 296

آنلاین مارکتینگ در حوزه گردشگری چگونه است؟

گردشگری و صنعت توریست به عنوان یکی از جدیدترین صنایع کسب درآمد در جهان محسوب می شود که در برخی از کشورهای همسایه توانسته است به افزایش درآمد ملی آنها کمک به سزایی کند. از سوی دیگر تبلیغات اینترنتی نیز به عنوان یکی از جدیدترین روش های افزایش کسب درآمد محسوب می شود. به این معنا که از طریق فضای آنلاین و به ویژه شبکه های اجتماعی می توان محصولات و خدمات شرکت را به مخاطبان معرفی کرد.

بهینه سازی وبسایت

بنابراین می توان بین دو حوزه گردشگری و بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ ارتباط مستقیم برقرار کرد. پیوند بین این دو حوزه می تواند به توسعه صنعت توریسم، جذب گردشگران خارجی، افزایش درآمد ملی، اشتغال زایی و ... کمک کند. اما این کار به تخصص نیاز دارد.

دانکن الکساندر  یکی از مدیران شرکت های گردشگری است که برای توسعه کار خود از روش دیجیتال مارکتینگ استفاده می کند، وی بر این نظر است که مردم کشورهای مختلف به دانستن در مورد فرهنگ سایر کشورها علاقه زیادی دارند. اما گاهی شرایط برای سفر به کشورهای دیگر برای آنها فراهم نیست؛ آنلاین مارکتینگ در حوزه گردشگری به تخصص ویژه ای  نیاز دارد که در ادامه تکنیک های ضروری و مورد نیاز را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

  • نحوه فعالیت آنلاین مارکتینگ برای گردشگری

برای فعالیت آنلاین مارکتینگ در حوزه گردشگری لازم است تا تکنیک های خاصی به کار برده شود. اولین گام برای این پروژه، طراحی وب سایت و همچنین کمپین شبکه های اجتماعی می باشد. اما طراحی سایت باید با توجه به علم زیباشناسی، بهره گیری از تکنولوژی جدید، استفاده از علم ارتباط با کاربران و توانایی استفاده همزمان از شبکه های اجتماعی باشد، تا بتوان نتیجه دلخواه را بدست آورد.

به طور کلی تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای گردشگری را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

1-    شناخت موتورهای جستجو

وب سایتی که برای گردشگری طراحی می شود، باید زیر نظر موتورهای جستجو در اختیار کاربران قرار بگیرد. از سوی دیگر وب سایت های زیادی هستند که با همین موضوع در فضای اینترنتی فعالیت می کنند. ضمن اینکه برخی از آنها دارای اعتبار بالایی هستند و روزانه بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می کنند. بنابراین رقابت با این سایت ها پروژه را دشوار تر خواهد ساخت. اما اگر شناخت درستی از موتورهای جستجو وجود داشته باشد، می توان به راحتی جایگاه بالایی را در موتورهای جستجو به خود اختصاص داد.

2-    توجه به تکنیک های سئو

سئو یکی از روش های ارتقا رتبه سایت گردشگری خواهد بود. زمانی که الگوریتم های موتورهای جستجو بر روی سایت پیاده شود، امید زیادی برای دیده شدن وجود دارد. چرا که موتورهای جستجو زمانی سایت را در اختیار کاربران قرار می دهند که تمامی اصول سئو در آنها رعایت شده باشد؛ از جمله: کلمات کلیدی و میزان چگالی آن، استفاده از بک لینک ها، توجه به h2 و h3 و .... می تواند سایت را در میان سایت رقبا ارتقا دهد.

3-    استفاده از محتواهای مناسب

اگر چه سئوی سایت اهمیت زیادی دارد و با این روش می توان سایت گردشگری را به کاربران اینترنتی معرفی کرد، اما اگر محتوای مناسبی نداشته باشد، پس از مدت کوتاهی از اعتبار می افتد و تعداد بازدیدکنندگان کاهش می یابد. محتواهایی که برای سایت گردشگری تهیه می شود، باید از نوع توصیفی باشد. ضمن اینکه تصاویر هم نقش مهمی را در این سایت بر عهده دارد.

تصاویری که برای سایت گردشگری استفاده می شود، باید متناسب با محتواها باشند. برای مثال اگر محتوا مربوط به یکی از آثار تاریخی در یک منطقه جغرافیایی است، باید بلافاصله تصاویری مربوط به این اثر در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرد. رعایت اصول بارگذاری تصاویر در سایت (انتخاب name و alt و ...) نیز اهمیت زیادی دارد.

4-    تجزیه و تحلیل سایت

وقتی سایت گردشگری راه اندازی شد و مدتی از فعالیت آن گذشت، باید نحوه عملکرد آن مورد بررسی قرار بگیرد. تجزیه و تحلیل سایت گردشگری به منظور بررسی میزان موفقیت آن در موتورهای جستجو، محبوبیت سایت برای کاربران اینترنتی، مشخص شدن مشکلات احتمالی در سایت و .... انجام می شود. با این روش می توان مشکلات سایت را برطرف و صفحات پربازدید سایت را مشخص کرد.

5-    رعایت صداقت در سایت گردشگری

با توجه به اینکه وب سایت گردشگری باید اطلاعات مکان های جغرافیایی، هتل ها، مراکز خرید، رستوران ها، جاذبه های گردشگری و طبیعی مناطق مختلف در اختیار کاربران قرار دهد و کاربران نیز پس از مشاهده سایت به محتواها اعتماد می کنند، لذا باید از انتشار هرگونه مطلب و محتوای خلاف واقع، خودداری کرد. اغراق و مبالغه در توصیف مکان های جغرافیایی موجب بدبین شدن کاربران به وب سایت می شود.

6-    استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی هم یکی دیگر از کانال های برقراری ارتباط با کاربران اینترنتی است. کمپین هایی که در این شبکه ها راه اندازی می شود، می توانند در راستای دیجیتال مارکتینگ عمل کنند و همزمان با فعالیت وب سایت، اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهند.