info@papgroup.ir
(021)49 296

آمازون به کمپین خرید گوگل پایان داد

گزارش از شرکت دیجیتال مارکتینگ مرکل نشان می دهد که آمازون بعد از گذشتن از Q1ناگهان تصمیم گرفت در 28 آپریل، کمپین خرید گوگل را متوقف کند . اینطور که به نظر می رسد بعد از گذشت یک سال و نیم از اجرای پروژه کمپین خرید گوگل، آمازون به مناقصه تبلیغات کلیکی گوگل پایان داد و دیگر قصد همکاری با گوگل را ندارد . با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ مرکل، آمازون با نزدیک شدن به پایان مدت مناقصه، سرعت کمپین خرید گوگل  را کمتر کرد و در نهایت در 28 آوریل به طور کامل از گزارش های مزایده ناپدید شد، و دیگر لیست محصولات کلیکی آمازون از آن زمان دیگر ظاهر نشدند .

کمپین خرید گوگل متوقف شد

به نقل از اندی تیلور ( دستیار مدیر پژوهش مرکل ) : ناپدید شدن گزارش تبلیغات حراج به مدت یکی دو روز برای رقبا امری عادی و طبیعی است و اما کمپین خرید گوگل طی دو هفته گذشته به طور کامل متوقف شده و این موضوع کاملا جدی است . شرکت دیجیتال مارکتینگ مرکل ادعا کرد که در بین قویترین غول های خرده فروشی آنلاین، کمپین خرید گوگل در دسته محصولات خوب خانگی بود .

همچنین آمازون دیگر فهرست تبلیغ محصولاتی که به تازگی قرار گرفتند چون مبلمان اداری، تجهیزات اداری و هدایای دیگر را ندارد .گزارش از مرکل نشان دهنده این است که تاثیر کمپین خرید گوگل، سهم قابل توجهی در دسته بندی خوب خانگی کسب کرده و نیز کاهش قابل توجهی در اواخر دهه اول به دنبال دارد .

تاثیر خرید از تبلیغات گوگل برای آمازون

برخی حدس می زنند که خواه ناخواه این انتقال برای آمازون خوب است یا فقط قصد یک بازنگری برای استراتژی کمپین خرید دارد . فهرست تبلیغ محصولات شروع به نشان دادن در کمپین خرید گوگل در دسامبر 2016 کرد . در حالی که هیچ کس نمی دانست اگر آمازون کمپین خرید را متوقف کند یا ادوردز را متوقف کند و قدرت مناقصه برای خرده فروشان کوچک باز خواهد شد در دسته بندی های مشابهی که فقدان بودجه ادوردز آمازون را دارد .

شرکت دیجیتال مارکتینگ مرکل پس از گذشت چند هفته خبر داد که جدیدا دوباره به کمپین خرید گوگل بازگشته است .