info@papgroup.ir
(021)49 296

آنالیز بهینه سازی سایت چیست؟


ساخت وب سایت  فارغ از فروش محصول ، انتشار اطلاعات و تأمین محتوای آن، همواره با یک چالش دائمی مواجه است. امروزه درصد زیادی از کاربران  اینترنت ،از طریق موتورهای جست و جو به سمت سایت شما سوق داده می‌شوند . تغییر پارامترهای موتورهای جست و جو در طول زمان از یک سو و قدرتمند بودن رقبا از سویی دیگر ، موجب شده است تا فرآیند بهینه سازی سایت  امری زمان بر و تخصصی قلمداد شود. لازم به ذکر می‌باشد که این تخصص باید به روز بوده و از سوی آنالیزرهای متخصص دربازه های زمانی کوتاه آپدیت شود. الگوریتم‌های متنوعی در آنالیز بهینه سازی سایت وجود دارد که هر فرد متخصصی بسته به استراتژی‌های خاص خود، از آن استفاده می‌کند. آنالیز و تحلیل سایت یکی از نکات ضروری است که باید قبل از بهینه سازی سایت مورد بررسی قرار بگیرد. یک متخصص متبحر در ابتدای شروع کارسئو ، سایت را در زمینه‌های متنوعی هم چون : رنک سایت ، جایگاه سایت به ازای کلمه کلیدی موردنظر ، رتبه الکسا ، میزان بازدید روزانه و هفتگی و آنالیز می‌نماید.

آنالیز سایت چیست؟

بهینه سازی سایت با استفاده از تکنیک‌های برنامه نویسی ، محتوای مناسب سایت ، عوامل خارجی و استفاده از علم سئو صورت می‌گیرد. تجزیه و تحلیل سئوی سایت موجب اصلاح مشکلات و برطرف سازی ایرادات خواهد شد که همین امر به ارتقا بازدید از سایت کمک به سزایی خواهد نمود.ابزارهای متنوعی به منظور بررسی آنلاین سایت و بهینه سازی آن وجود دارد که می‌توان با بهره گیری از آن‌ها، رنک سایت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. با استفاده ازاین ابزار می‌توان سرعت بارگذاری سایت ، لینک‌های  خارجی سایت، چیدمان محتوا در صفحات ، آدرس دهی صفحات وب ، کلمات کلیدی و لینک‌های مرتبط با آن را بررسی نمود و گزارشات و آمارهایی را مبنی بر وضعیت سایت به دست آورد.

آنالیز بهینه سازی سایت چه اهمیتی دارد؟

قطعاً تا کنون متوجه  اهمیت آنالیز و تجزیه و تحلیل در کنار پروژه بهینه سازی سایت شده‌اید! شما می‌توانید پس از انجام بررسی‌های لازم، به اطلاعات مفیدی اعم از: نحوه رفتار با بازدیدکنندگان درون وب سایت ، شیوه ورود کاربران به وب سایت ، انتخاب موضوعات کاربرپسند ، جریان ترافیک بر روی وب سایت  ، کیفیت بک لینک‌ها و... دست یابید . این بررسی‌ها به ایجاد محتوای غنی‌تر، محصولات متمایزتر و در نتیجه هدفمندتر شدن کسب و کارتان کمک به سزایی خواهد کرد . در پی این آنالیزها و تجزیه و تحلیل‌ها، افزایش بازدید ، افزایش نرخ کلیک‌ها ، بهبود روند شناخت مشتری و هدفمند شدن جست و جوی افراد حاصل می‌شود.

 

آنالیز سایت رقبا در سئو سایت

نخستین گامی که باید پس از ورود به بازارهای الکترونیکی  بردارید، بررسی کامل رقبا است. قطعاً برای فروش محصول ، معرفی برند و کسب رتبه برتر در تجارت باید رقبای موفق به خوبی شناسایی شوند. بهینه سازی سئوی سایت، رقابتی است که کلیه فعالان عرصه تجارت برای به دست آوردن رنکینگ بالا و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل  به آن روی می‌آورند.بدین منظور باید در ابتدا رقبا شناسایی ، آنالیز و فعالیت‌های آن‌ها مشخص شود و در مرحله بعد، اقدامات رقبا بررسی، تحلیل و آنالیز شود تا در مقابل هر عملی،عکس العمل درخور انجام پذیرد.  از کارهایی که می‌توان به منظور پیشرفت و سبقت گرفتن از سایر رقبا در بازار الکترونیکی انجام داد، آنالیز بک لینک رقبا و سطح کیفیت آن می‌باشد. برخی از سوالاتی که در این راستا درذهن به وجود می ایند، عبارتند از:

  1. چه مدت زمانی سایت مورد نظر فعال بوده است؟
  2. رقبا چه سهمی از بازار را در اختیار دارند؟
  3. نقاط ضعف و قدرت آن‌ها در چیست؟
  4. سایت رقبا چه فرصت‌ها و تهدیدات بالقوه‌ای برای ما ایجاد می‌کنند ؟
  5. رقبا چه مدت زمانی را برای تبلیغات سایت خود صرف کرده‌اند؟

علاوه بر کنکاش در مورد سؤالات مطرح شده، باید موارد دیگری مورد بررسی قرار گیرد که برخی از این موارد عبارتند از:

  • رتبه کلمه کلیدی در گوگل
  • بررسی بک لینک از نظر کمیت و کیفیت
  • بررسی لینک‌های داخلی و خارجی سایت مورد نظر
  • شناسایی استراتژی‌های بهینه سازی سایت رقبا
  • کشف مزیت‌های رقابتی رقبا