info@papgroup.ir
(021)49 296

هشتگ چيست و چه کاربردی دارد؟

هشتگ (Hashtag)  اولین بار به منظور نام گذاری گروهها و موضوعات در چت IRC مورد استفاده قرار گرفت که با اضافه کردن کاراکتر «#» قبل از حروف یا کلمه ای خاص، امکان جستجوی سریع آن عبارت برای کاربران فراهم شد. با ایجاد هشتگ، به تدریج توییتر نیز بوجود آمد. اولین باری که هشتگ استفاده شد، در سال 2007 توسط گروهی با نام کریس مسینا بود که در توییتر اقدام به استفاده از هشتگ نمودند.

اوایل پیدایش، استفاده از هشتگ برای کاربران عمومی به نوعی ترفند برای بهبود رتبه در نتایج جستجو اعلام شد و هیچ استفاده دیگری برای آن در نظر گرفته نشده بود. این در حالی است که عده ای دیگر از کاربران، کاربرد صحیح از هشتگ را آموخته بودند و برای کارهایی غیر از جستجوی مطالب استفاده می کردند. برای نمونه #sandiegofire  که در اخبارها استفاده شد.

استفاده از هشتگ در توییتر

توییتر در سال 2009 به این نتیجه رسید که کاربران با استفاده از یک روش جدید، شیوه ای را متداول نموده اند که بین همه کاربران با استقبال زیادی مواجه شده است. بنابراین هشتگها به لینک تبدیل شدند که به صفحه ای مجزا و شامل تمام موضوعات مرتبط با آن، منتهی می‏شد. دو سال بعد، توییتر قسمتی را با نام Trending Topics ایجاد کرد که برای کاربران این قابلیت را ایجاد می‏کرد تا آنان موضوعاتی را که بین همه مرسوم است را مشاهده کنند و سپس موضوعات محبوب در بین کاربران، به ابتدای لیست منتقل می‏شدند.

اما این امر موجب شد تا کم کم موضوعات نامناسب و بی محتوا به ابتدای لیست صعود کنند که برای کاربران چندان خوشایند نبود. با این وجود نمی توان گفت هشتگها تاثیرات مثبت نداشته اند چرا که موجب دسته بندی و فیلتر مطالب، با توجه به موضوع و محل می‏شدند.

نحوه استفاده از هشتگ

هدف اصلی در استفاده از هشتگ، جستجو در موضوعی خاص است. در بعضی از نرم افزارهای مرتبط با توییتر، می‏توان هشتگ را خاموش کرد. برای مثال اگر کاربر تمایلی برای دنبال نمودن مطالب مرتبط با #sport را ندارد، می‏تواند آنها را از نتایج خود و لیست خارج نماید. این شرایط موجب سلیقه ای شدن استفاده از هشتگها می‏شود. زیرا هر کس بر حسب علاقه و سلیقه خود اقدام به حذف هشتگ می‏کند.

در تمام محتوای توییت می‏توان از هشتگ استفاده کرد اما نباید از ارتباط هشتگ با موضوع متن غافل شد و در استفاده از آن تعادل را حفظ نمود. بهتر است بیشتر از 2 عدد هشتگ در یک توییت استفاده نکنید و عبارات عمومی و مناسب را پیدا کرده تا در اختیار سایر کاربران قرار بگیرد. توجه داشته باشید که عبارات یا کلمات خاص و طولانی ممکن است باعث ناکارآمدی استفاده از هشتگ شود. 

شبکههایی که از هشتگ استفاده می‏کنند

در حال حاضر شبکههای اجتماعی بیشترین استفاده را از هشتگ دارند. برای مثال فیسبوک، گوگل پلاس، اینستاگرام از هشتگ استفاده زیادی داشته اند و به تازگی شاهد استفاده وسیع تلگرام هستیم که در آینده مشتریان بیشتری را نیز به خود جذب می کند. در گذشته زمانی که کاربران در توییتر از هشتگ استفاده میکردند، نمیتوانستند آن را در فیسبوک نیز استفاده کنند زیرا فیسبوک از آن پشتیبانی نمی کرد و بنابراین باید از طریق توییتر اقدام می کرد.

کاربردهای هشتگ

اطلاع رسانی گروهی با استفاده از هشتگ

برای هماهنگیهایی که در شبکههای اجتماعی صورت میگیرد، میتوان از هشتگ استفاده کرد. برای مثال میتوان در مطالب، یک کلمه یا نام گروه را هشتگ نویسی نمود. بدین طریق هر کدام از حامیان گروه با جستجوی ساده میتوانند مطالب مورد نظر خود را پیدا کنند.

ارتقا ارزش مطالب

با استفاده از هشتگ میتوان میزان دسترسی به محتوای کمپین ها را افزایش داد. همچنین مطالبی که در گذشته بارگذاری شده و دسترسی کاربران به آن سخت شده است، با استفاده از هشتگ قابل دسترسی شده و در نتیجه اهمیت هشتگ بیش از پیش شده است

تاثیرات مطلوب بر تجارت

برای نام شرکت یا برند تجاری میتوان از هشتگ نویسی استفاده کرد تا نام شرکت بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. با این کار میتوان مطالب برند را در اختیار حامیان گروه و کمپینهای تجاری قرار داد.

مزایای هشتک

استفاده از این فرایند برای افزایش شهرت یک موضوع خاص

ایجاد فضایی برای میزبانی از گفت و گوهای اینترنتی

دریافت اطلاعات درباره یک موضوع خاص به صورت یکجا

سازماندهی توییتها و مطالب منتشر شده در شبکههای اجتماعی

افزایش تعداد هواداران یا دوستان در شبکههای اجتماعی

تبلیغات شرکتهای مختلف برای محصولاتشان در فضای مجازی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو  وب سایت , بهینه سازی سایت و seo مقالات ما را مطالعه بفرمایید