info@papgroup.ir
(021)49 296

نحوه استفاده از هدینگ تگ های اچ تی ام ال

یک راهنمایی سریع:

اچ تی ام ال هدر تگ ها همانطور که ازاسمشان مشخص است برای متفاوت کردن عنوان ها و سرفصل های یک صفحه از بقیه محتوای صفحه است.این تگ ها همچنین به عنوان وب مستر و هدینگ تگ ها و یا خیلی ساده هدر تگ شناخته می شوند.

پراهمیت ترین هدینگ تگ H1 است و کم اهمیت ترین تگ H6 است کدنویسی اچ تی ام ال ، هدینگ تگ ها از H1 تا 6H یک سلسله مراتب از بالا به پایین دارند،یعنی اگر شما یک تگ را فراموش کنید سلسله مراتب آن خراب می شود که این برای سئوی صفحه خوب نیست.

 پیام آوران پارسیان

برای مثال اگر سایت شما با یک تگ H3شروع شود  که بعد از آن تگ H1 بیاید سلسله مراتب خراب می شود یعنی ساختار هدینگ سئو فرندلی نیست.این صدق نمی کند هرچند از ساختار از پایین به بالا پریدن از H4 به2 H مشکلی ندارد.ایدهآل این است که هر سایت یک تگH1 داشته باشد ولی نه بیشتر.

فواید استفاده از هدینگ تگ ها:

هدینگ تگ ها استفاده می شوند تا قسمت های مختلف محتوای سایت را نشان دهند.این روی هم سئو و هم قابلیت(کاربرد) سایت تاثیر دارد.

هدر تگ ها از دید سئو:

ارتباط :به منظور ایجاد ارتباط موتورهای جستجو, کلمات هدر تگ ها رو با محتوای قسمت مربوطه مقایسه می کنند.بنابراین مهمه که کلمات کلیدی داخل هدر تگتان را در H1 صفحه قراردهید.

سازگاری کلمات کلیدی : عنکبوت های موتورهای جستجو برای سازگاری کلمات کلیدی بین هدر تگ ها و سایر قسمت های صفحه جستجو می کنند.(چک می کنند).

اهمیت تگ H1: H1 مهمترین تگ است و به هیچ عنوان نباید فراموش شود.عنکبوت های موتورهای جستجو به کلمات استفاده شده در تگ H1توجه می کنند که باید توضیحات عمومی محتوای سایت رو دقیقا مثل عنوان صفحه شامل شود.

غنی کردن تجربه کاربری:هدینگ تگ ها به کاربر یک ایده واضح از اینکه محتوای سایت درباره چه موضوعی است می دهند.موتورهای جستجو اهمیت زیادی به تجربه کاربری می دهند بنابراین وجود هدینگ تگ ها مهمترین جز بهینه سازی است.

هدر تگ ها از دیدگاه قابل استفاده بودن:

برای کاربران وبی که باید از صفحه خوان استفاده کنند راحت تر است که قسمت های مختلف محتوای صفحه را با ساختار هدینگ تگ ها هدایت کرد.

هدینگ تگ H1 صفحه یک چکیده از محتوای صفحه به کاربر می دهد.

با خواندن هدینگ تگ های مختلف صفحه کاربر می تواند یک صفحه را اسکن کند(سریع ببیند)و عنوان های قسمت های مختلف را ببیند و همان قسمت هایی که می خواهد را ببیند.

استفاده اولیه از هدینگ تگ ها برای سئو است.نه فونت های بزرگتر و برجسته بلکه نمایش صفحه بهتر و تمیزتر(مرتب تر)می شود.

کارهایی که نباید با هدینگ تگ ها انجام داد :

هدینگ تگ ها را نباید با کلمات کلیدی پر(بیش از حد)کرد.

بیشتر از یک H1در صفحه استفاده نکنید.معمولا صفحات یک تگ H1 دارند و در صورت وجود 2 تا تگ موتورهای جستجو فکر می کنند که این یک تلاش است برای پرکردن کلمات کلیدی بیشتری در H1 برای سئو.بهتر است که محتوا رو به قسمت های مختلف تقسیم کرد در صفحات مختلف و به هرکدام H1 خودشان را اختصاص داد.این هم برای خواننده و هم برای موتورهای جستجو منطقی تر و عاقلانه تر است،هرچند که استفاده از چند تگ بلامانع است.

 پیام آوران پارسیان

هدینگ تگ ها را به عنوان متن های مخفی استفاده نکنید،هر متن مخفی ممکن است باعث جریمه سایت شما شود مخصوصا اگر که آن قسمت بر سئو تاثیر بگذارد.

 هدینگ تگ های اچ تی ام ال- پیام آوران پارسیاتهدینگ تگ های اچ تی ام ال- پیام آوران پارسیات

هدینگ تگ ها را در صفحات مختلف تکرار نکنید.این که برای هر صفحه یک هدینگ تگ غیرتکراری بگذارید تمرین خوبی است.از محتوای تکراری برای هدینگ تگ و meta titleدوری کنید.

از هدینگ تگ ها برای دیزاین و استایل دادن به متن ها استفاده نکنید بلکه از آنها برای نشان دادن مفاهیم سایت استفاده کنید.برای استایل دادن از سی اس اس(CSS) استفاده کنید.