info@papgroup.ir
(021)49 296

عوامل اعتبار دامنه یا Domain Authority چیست ؟

  1. لینک کردن از دامنه های مختلف

اعتبار دامنه Domain Authority را کیفیت و تعداد لینک های ورودی از سایت های دیگر به سایت شما و نیز فاکتورهای دیگری مانند عمر دامنه و تعداد سیگنال های دریافت شده از شبکه های اجتماعی محاسبه می شود و شرکت Moz ارائه می کند . مثلا اگر شما از یک دامنه 100 لینک ورودی داشته باشید، اعتبار و ارزش آن کمتر از زمانی است که 50 لینک ورودی از 50 دامنه مختلف داشته باشید و این درست به این معنی است که سایت های زیادی به وب سایت شما لینک داده اند و سایت شما جز سایت های مهم برای سایت های دیگر به شمار می رود که به سایت شما لینک داده اند و این موضوع به صورت غیر مستقیم به افزایش اعتبار وب سایت شما کمک خواهد کرد . البته فقط تعداد لینک نیست که مهم است بلکه علاوه بر فاکتور تعداد به کیفیت لینک ها و فاکتورهای دیگر  نیز اهمیت دارد .

 عوامل اعتبار دامنه چیست ؟

  1. رتبه mozrank

رتبه ای که moz به یک وبسایت می دهد بر اساس مشخصاتی که آن لینک دارد می باشد و در محدوده 0 تا 10 رتبه بندی را انجام می دهد و سایتی که موفق به دریافت عدد بالاتری باشد رتبه بهتری دارد . رتبه ای که moz  به یک سایت می دهد به کیفیت لینک های ورودی به سایت شما وابسته است، یعنی اگر سایت شما دارای تعداد کمی لینک ورودی ولی با کیفیت بالاتر داشته باشد ارزش آن بسیار بیشتر از این است که تعداد زیادی لینک ورودی با کیفیت پایین داشته باشد .

  1. اعتماد Moztrust

Moztrust همانند رتبه Moz عمل می کند با این تفاوت که بر روی نزدیکی و ارتباطی که سایت شما با لینک های معتبر متمرکز است .Moztrust  چگونگی اتصالات و ارتباطات و شبکه های وب سایت های معتبری که به سایت شما لینک میدهند را بررسی می کند . در صورتیکه از وب سایتی که به شما لینک داده می شود به وب سایت های دیگر هم لینک دهد به نفع شما می باشد . فرض کنید یک سایت به این مقاله درباره عوامل  اعتبار دامنه  در پستهای منابع وبلاگی خود لینک دهد و نیز در این پست به سایت های معتبر دیگری مانند یک سایت آموزشی یا مجله موتور جستجو نیز لینک داده است که این موضوع نیز باعث افزایش رتبه این وب سایت در moztrust می شود .

     4.سیگنال های شبکه های اجتماعی

سیگنال های شبکه های اجتماعی از مهمترین عوامل مرتبط با افزایش اعتبار دامنه وب سایتتان می باشد . سیگنال های شبکه های اجتماعی به این معنی می باشد که تعداد کل به اشتراک گذاری و پسندیدن (لایک کردن) مقاله های شما بر روی صفحات شبکه های اجتماعی چقدر است .

زمانی که افراد محتوایی که شما روی شبکه های اجتماعی خود قرار داده اید را برای افراد دیگر ارسال می کنند این به این معنی است که آنها مقاله شما را پسندیده اند و برایشان مفید بوده است و این به این مفهوم است که سایت شما می تواند به عنوان یک مرجع در نظر گرفته شود .



    5.کیفیت محتوا

هر گونه رتبه بندی در دنیای سئو یا بهینه سازی وب سایت را کیفیت محتوا مشخص می کند . هنگامی که شما محتوایی با کیفیت را می نویسید و بر روی وب سایت خود بارگذاری می کنید در واقع شما تمایل به رتبه بالاتری دارید و این به دلیل این است که افراد بیشتری به محتوای با کیفیت شما لینک داده اند . و این بدین معنی است که به طور غیر مستقیم اعتبار شما و در نهایت اعتبار دامنه شما را افزایش خواهد داد .




   6. با موتورهای جستجوگر دوست باشید

به وسیله سئو است که سایت شما در نتایج موتورهای جستجو به دفعات بیشتری مشاهده خواهد شد و این به این معنی است که افراد بیشتری آن را مطالعه خواهند کرد و اعتبار شما به این ترتیب افزایش می یابد .

در پایان توصیه ما به شما این است که موارد بالا بسیار مهم می باشند و در صورتی که قصد طراحی سایت را دارید سعی کنید تمام موارد بالا را برای سایت خود بررسی و در نظر بگیرید .