info@papgroup.ir
(021)49 296

ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست؟

درصد از بازدید کنندگان به یک وب سایت خاص که پس از مشاهده تنها یک صفحه سایت از آن خارج می شوند bounce rate. به میزان حضور کاربران در صفحه شما بستگی نداشته و معیاری برای سنجش جذابیت وب سایت شما از دید بازدیدکنندگان می باشد.بررسی ضریب بازگشت Bounce Rate سایت به شما نشان میدهد که کاربران تا چه حد با محیط سایت ارتباط برقرار کرده و تشویق به بازدید صفحات بیشتر میشوند.

 Bounce Rate یکی از پارامترهای بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی است و مدیران سایت‌های موفق اینترنتی همواره سعی در کاهش مقدار آن دارند و از روش‌های خاصی برای کاهش میزان نرخ خروج از سایت استفاده می‌کنند. برخی از مواردی که بر روی نرخ خروج از سایت تأثیر دارند عبارت‌اند از:

  • گرافیک ضعیف سایت
  • سرعت کم بارگزاری شدن صفحات
  • عدم وجود مطالب مفید در صفحه
  • عدم به‌روزرسانی به‌موقع محتوای سایت

  Bounce Rate - papgroup.ir

به هر میزان که نرخ Bounce Rate سایت شما بیشتر باشد نشان میدهد سایت از جذابیت کمی برای کاربران برخوردار است.

 درصد یکBounce rate خوب چند است ؟

به ‌طور قطعی نمی‌توان گفت که مثلاً بونس ۶۰% متوسط است و یا ۳۰% عالی است . زیرا نمی‌شود همه وب‌سایت ها را باهم مقایسه کرد.,ولی بر حسب تجربه میانگین بین 26% تا 70%  خوب می باشد.وب‌سایت های که بالای ۸۰ % Bounce Rate دارند ، رو به نابودی هستند.

روش های مفید به منظور کاهشBounce rate

  •     وبلاگ

تا از طریق لینک های وبلاگ در صفحه اصلی سایت باعث شوید بازدید کننده در صفحه اصلی سایت بماند مثل اخرین نوشته ها نمونه کارها نمونه کالای فروش و غیره سعی کنید وبلاگ قوی و بسیار هوشمندانه ای داشته باشید.

  •       ایجاد لینک های درونی در سایت(Juice link)

از طریق مطالب جدید در متن به مطالب گذشته لینک دهید و نگذارید بازدید کننده به راحتی از سایت شما خارج شود البته لینک داخل متن مرتبط با سایت باشد یا استفاده از مطالب گذشته اخر مطلب یا مطالب محبوب در ساید بار استفاده از صفحات فرود به مطالب که شما میدانید که طرفدار زیادی دارد.

  •     سعی کنید مطالب کوتاه نگذارید

چون هم بازدید کننده زود از سایت خارج میشود هم نشان دهنده این است که مقاله کامل نیست همان طور که میدانید تعداد واژه های برای یک مطلب به طور مناسب بیشتراز ۹۰۰ واژه است پس مطالب سطحی و کم ارزش و کوتاه نگذارید سعی کنید مخاطب باور کند بعد ازمطالعه مطلب به مقصود خود میرسد.

  •      مطالب دقیقا با عنوان یکی باشد

گاهی میشود در گوگل دنبال کلمه کلیدی سایت مورد نظری هستید اما وقتی وارد یک سایت میشود میبینید ان مطلب مرتبط با موضوع شماست و نیاز شما از مطلب را براورده نمیکند یا بعضی از مواقع تبلیغات است یا مثلا یک نرم افزار است که لینک دانلود ان خراب است پس مطلب با عنوان باید یکی باشد چون به غیر از موتورهای جستجو بازدید کننده نسبت به سایت شما بدبین میشود و اگر شما مطلب خوب دیگر هم که گذاشته اید با دیدن سایت شما وارد سایت نمیشود و این یعنی خطر!!!.

نتیجه گیری

در کل در مطالب سایت خود از ویدیو کلیپ های مفید یا از عکس های واکنش گرا و متفاوت البته کم حجم استفاده کنید سعی کنید زیاد مطالب را سخت نکنید روان و ساده بنویسید، برای همه بنویسید سعی کنید هر بازدید کننده بتواند مطلب را بفهمد اگر میخواهید محبوب شوید ،موفق باشید.