info@papgroup.ir
+98(21)46 04 30 59

تفاوت در نتایج گوگل، هنگام جست و جوی یک عبارت مشخص

تفاوت در نتایج گوگل، هنگام جست و جوی یک عبارت مشخص:

در بیان این مقاله هفت دلیل متفاوت بودن لینک های  پیشنهادی صفحه ی نتایج گوگل در هنگام جست و جوی یک عبارت یکسان، بر روی چند دستگاه و یا در زمان های مختلف، میشود : 

دلیل اول: جست و جو های قبلی بر روی دستگاه
شما یادتون هست تا حالا در مورد چه موضوعاتی در گوگل و بااستفاده از گوشی یا لپ تابتون سرچ  انجام دادید؟ احتمالا جوابتون منفیه. در حالی که گوگل دقیقا یادشه شما چه کلمات کلیدی را جست و جو کردید و بر اساس همان جست و جوهای قبلی به شما لینک های جدیدی پیشنهادمی دهد.

دلیل دوم: لینک هایی که قبلا بازدید کرده اید
اگر شما یک عبارت مشخص را چندین بار گوگل کنید (جست و جو کنید)  و هر بار از میان لینک های پیشنهادی گوگل بر روی تعداد خاصی کلیک نمایید، آن لینک های کلیک شده به تدریج در صفحه ی نتایج شما بالاتر نمایش داده می شوند. 
میتتوانید همین الان امتحان نمایید. برای تست کردن، یک عبارت مشخص را با استفاده از گوگل سرچ کنید و بر روی یک لینک درصفحه ی دوم نتایج کلیک کنید. این عمل را چندین بار تکرار کنید و در نهایت می بینید که گوگل بر روی دستگاه شما این لینک را در صفحه ی اول نتایج نمایش میدهد.

دلیل سوم: مکان جغرافیایی شما
نتایج جست و جوی در گوگل تا حد زیادی بستگی به مکان جغرافیایی شما دارد. دفعه ی بعدی که به مسافرت میروید امتحان کنید.نتایج جستو جوی عبارت " بهترین رستوران های شهر" در محل زندگی شما و در مقصد سفرتان یکسان نیست.

دلیل چهارم: اکانت گوگل
احتمالا شما هم یک اکانت گوگل دارید و از طریق آن از خدمات جیمیل، گوگل درایو ،گوگل ویس و ... استفاده میکنید. هر کاربر میتواند از اکانت خود در چندین دستگاه مختلف استفاده کند.گوگل تمامی اطلاعات مربوط به اکانت هر کاربر را ذخیره می کند و در هر جست و جوی جدید،بر اساس رفتارهای قبلی صاحب اکانت لینک های متفاوتی را پیشنهاد میکند.

دلیل پنجم: دستگاهی که به وسیله ی آن جست و جو می کنید
اگر با استفاده از گوشی و یا تبلت سرچ میکنید، گوگل سایت هایی را در رتبه های بالاتر قرار میدهد که در طراحی وبسایت خود، ایجاد نسخه ی مخصوص موبایل را نیز در نظر گرفته باشند.

دلیل ششم: نوع جست و جوی شما
موتور جست و جوی گوگل به ترکیب لغات انتخابی شما حساس است.جا به جا کردن یک لغت و یا افزودن/ حذف حروف اضافه میتواند ترتیب لینکهای صفحه ی نتایج گوگل را تغییر دهد.

دلیل هفتم: تبلیغات کلیکی گوگل (Google Ads)
در حال حاضر این امکان برای کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد که با استفاده از سرویس گوگل ادز و پرداخت هزینه های آن، برای مدتی معین در صفحه ی نتایج گوگل نمایش داده شوند. سایت هایی که از این سرویس استفاده می کنند در رتبه های اول و دوم گوگل و یا در انتهای صفحه ی اول نمایش داده می شوند.

تبلیغات کیلکی گوگل

جمع بندی:
تا اینجا دیدیم که نتایج جست و جوی یک عبارت مشخص در گوگل می تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد. همان طور که بیان شد جست و جوهای قبلی و رفتارهای پیشین شما به عنوان یک کاربر در فضای وب، بر ترتیب لینک های نمایش داده شده در صفحه ی نتایج تاثیر می گذارد. اگر مایل هستید تا نتایج جست و جوی های قبلی شما در گوگل تاثیری بر سرچ های بعدی شما نداشته باشد، سه راه حل زیر میتواند به شما کمک کند:
یک: قبل از شروع کردن سرچ خود، تاریخچه ی جست وجوی خود (History)، کوکیها (Cookies) و حافظه ی کش (Cache) خود را پاک کنید، مکان یاب دستگاه را خاموش نمایید و از اکانت گوگل خود خارج شوید.
دو: راه حل دوم ساده است: مرورگر (Browser) خود را عوض کنید. اطلاعات شما از یک مرورگر به مرورگر دیگر منتقل نمی شود و گوگل در مرورگر جدید شما را نمی شناسد.  
سه: روش سوم استفاده از حالت جست و جوی خصوصی(Private Searching Mode) در یک مرورگر است( این امکان در برخی از مرورگرها وجود دارد). با فعال کردن این حالت گوگل به تاریخچه ی شما(History) و حافظه ی کش (Cache) مرورگر دسترسی ندارد. در مرورگر کروم (Chrome) برای فعال کردن حال جست و جوی خصوصی، باید از منو گزینه ی( New incognito window) را انتخاب نمایید.           

incognitoincognito window

برگردان توسط ن.ح

منبع:http://www.webpresencesolutions.net

تولید شده در دپارتمان بهینه سازی پیام آوران پارسیان