info@papgroup.ir
(021)49 296

بهینه سازی مناسب صفحات داخلی وبسایت On Site Seo چیست ؟

بهینه سازی مناسب صفحات داخلی وبسایت On-Site Seo چیست ؟

سئو seo (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی موتورهای جست و جو به روش هایی اشاره دارد که به کمک آنها میشود رتبه ی سایت را در صفحه ی نتایج گوگل ارتقا بخشید. این روش ها  را می توان به دو دسته ی سئوی خارجی (Off-Site Seo) و سئوی صفحات داخلی وبسایت (On-site Seo)  تقسیم کرد. 

سئوی خارجی به مجموع تکنیک هایی اشاره دارد که از بیرون از سایت به منظور بهینه سازی آن انجام می شود. برند سازی برای وبسایت، فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی و ... از جمله تکنیک های بهینه سازی خارجی سایت هستند. 

بهینه سازی صفحات داخلی وبسایت  (On-Site Seo) به معنای بهینه سازی عناصر وبسایت جهت رسیدن به رتبه ی بالاتر در موتورهای جست و جو و کسب ترافیک بیشتر است.
برای این منظور هم محتوای صفحه (Content) وهم سورس کد (HTML source code) آن باید مورد بررسی قرار گیرند. 

علاوه بر کمک به موتورهای جست و جو در فهم بهتر محتوای صفحه، سئوی داخلی به کاربران نیز در فهمیدن بهتر محتوای صفحه و تشخیص تطابق صفحه ی وبسایت با عبارت مورد جست و جوی خود، کمک می نماید. به بیان ساده تر،  با توجه به محدودیت های موتورهای جست و جو یک بهینه سازی داخل سایتی خوب موتورهای جست و جو را قادر می سازد  محتوای وبسایت را همانند یک کاربر (یک انسان) آنالیز کنند. بنابراین موتور جست و جو با  ضریب اطمینان بالایی میتواند آن صفحاتی که برای کاربر ارزشمند است و بیشترین تطابق را با عبارت مورد جست و جوی او دارد، پیشنهاد دهد.

هدف نهایی از بهینه سازی  صفحات داخلی وبسایت تسهیل سه مورد زیر برای کاربر و موتور جست و جو است:
1. تشخیص اینکه وبسایت درباره ی  چه موضوعاتی است.
2. شناسایی مرتبط ترین صفحه با عبارت مورد جست و جوی کاربر
3. یافتن و نشان دادن آن صفحه ( صفحه ی شناسایی شده) دررتبه ی بالاتر در صفحه ی نتایج موتور جست و جو
 

 :(On-Site Seo) کلمات کلیدی، محتوا و بهینه سازی صفحات داخلی وبسایت

  : کاربر پسند بودن کاربر پسند

 محتوا باید به گونه ای تنظیم شود که خواندن آن برای کاربر تجربه ی مطلوبی باشد. رعایت اصول نگارشی، نبود لینک های متعدد و نا مرتبط در متن  و ... از جمله عواملی هستند که باید به آن ها توجه شود.

  : اصالت محتوا محتوای ارگانیک و اصیل 

استفاده از محتوای تکراری ( محتوایی که قبلا توسط وبسایت شما و یا وب سایت های دیگر به اشتراک گذاشته شده باشد) باعث می شود موتورهای جست و جو لینک وبسایت شما را در صفحه ی نتایج در رتبه های پایین تری نمایش بدهند.  

  : اعتبار و قابلیت اطمینان دارای اعتبار

 آیا محتوای وبسایت شما در حوزه ی مربوط به کسب وکارتان، معتبر محسوب می شود؟   

   : همراستایی محتوا با هدف کاربر از جست و جو  همراستایی محتوا با هدف کاربر از جست و جو

بخشی از تولید و بهینه سازی یک محتوای با کیفیت، توجه به مرتبط بودن عنوان محتوا با متن آن است. به عبارت دیگر محتوا باید در مورد همان عباراتی توضیح دهد که در موتورهای جست و جو، رتبه ی بالایی برای آن عبارات دارد.            

:(On-Site Seo) نکات تکمیلی راجع به بهینه سازی صفحات داخلی وبسایت

:بهینه سازی درون سایتی به غیر از توجه به کلمات کلیدی و عناوین صفحات، المان های دیگری را هم شامل می شود

سرعت لود  شدن صفحه

(Structured  Data) استفاده از داده ی ساختار یافته

صفحه URL ساختار

نمایش مطلوب وبسایت در موبایل

صفحه (MetaData) متا دیتا

تمام المان هایی که در اینجا مطرح شدند یک فصل مشترک دارند : " ایجاد تجربه ی مطلوب برای کاربر. هرچه قدر یک صفحه قابل استفاده تر باشد(هم از نظر تکنیکی برای موتورهای جست و جو وهم از نظر غیر تکنیکی برای کاربر) آن صفحه بهینه سازی داخل سایتی بهتری دارد.

برگردان توسط ن.ح

منبع: www.moz.com

تولید شده در دپارتمان بهینه سازی پیام آوران پارسیان