info@papgroup.ir
(021)49 296

بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام

از زمانی که شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام وارد زندگی روزمره ما شده اند توانسته اند نقش مهمی را در زمینه تجارت و اقتصاد ایفا کنند.به این منظورمی توان ازاینستاگرام به عنوان یکی ازپرکاربردی ترین شبکه اجتماعی نام برد.حضورجمع وسیعی از هنرمندان ، موسیقی دانان ، ورزشکاران ، مهندسین ، شاعران و... دراینستاگرام موجب شده تا به عنوان سرآمد شبکه های اجتماعی چند ساله اخیر معرفی شود و بخش اعظمی از کاربران را به سمت خود سوق دهد.

یکی از مشخصههای منحصر به فرد اینستاگرام، به اشتراک گذاشتن تصاویر است. به گونه ای که میتوان به جای درج هزاران کلمه و واژه، با گذاشتن تنها یک تصویر مخاطب را جذب نمود. به همین دلیل بسیاری از شرکتها برای معرفی محصولات و فرآوردههای خود از این شبکه استفاده میکنند. اینستاگرام میتواند به عنوان seo و مکمل وب سایت عمل کند.

مزیتهای اینستاگرام

بدون هزینههای تولید محتوا

انتشار نام تجاری و لوگوی شرکتها

سرعت در به اشتراک گذاشتن تصاویر

قابلیت ایجاد هشتگ اختصاصی و مناسب

 عدم نیاز به هزینه برای بهینه سازی و سئو

ترغیب افراد برای بازدید و فروش محصولات

قابلیت پیدا کردن هشتگهای مرتبط و دنبال نمودن کاربران

دسترسی به کاربران و امکان جلب نظر آنان تنها با یک کلیک

قابلیت نصب این شبکه بر روی تلفن همراه بدون محدودیت فیلترینگ

اصول بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام

با وجود تمامی مزایایی که برای شبکه اینستاگرام ذکر کردیم، تا زمانی که اسلوب و تکنیکهای درست به کار بسته نشود، مطمئنا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نخواهیم کرد. از جمله این روشها

راه اندازی پروفایل متمایز و خیره کننده

اولین گام برای فعالیت در اینستاگرام، راه اندازی کمپین تبلیغاتی است. از جمله مزایای اینستاگرام عدم نیاز به سئو میباشد. در اینستاگرام با کلمات کلیدی مواجه نیستیم و موتورهای جستجو هیچ نقشی ندارند. آنچه تعیین کننده میزان کارایی کمپینهای تبلیغاتی است، تلاش مدیریت کمپین، جذابیت تصاویر و درج مطالب کوتاه و خلاصه میباشد. به عبارت دیگر، مدیر کمپین تعداد فالوورها را مشخص میکند. بارگذاری تصاویر باکیفیت و جذاب یکی از مهمترین اصول بازاریابی اینترنتی در اینستاگرام است که نیازمند توضیحات کوتاه و مختصر است.

 توانایی مدیریت برای جذب حامیان کمپین

زمانی که کمپین راه اندازی شد، نیاز به حمایت دارد که از سوی کاربران شبکه اینستاگرام تامین میشود. افزایش حامیان و با فعالیت مداوم در این شبکه، صورت می گیرد. بطوری که میتوان در مدت کوتاهی تعداد فالوورها را به هزاران نفر افزایش داد. افزایش تعداد حامیان، نیازمند تکنیکهای خاصی است از جمله:

توانایی برقراری ارتباط با کاربران

حضور مداوم در چند هفته اول آغاز کار

حضور در کمپین رقبا و بررسی و آنالیز عملکرد آنان

انتخاب یک نام جذاب و متناسب با شرکت و محصولات

درخواست پیشنهاد و انتقاد و پاسخ به نظریات مشتریان

عضویت در سایر کمپینها و اظهارنظر در رابطه با محصولات

آغاز کمپین با مطالب سرگرمی و طنز به منظور جلب نظر کاربران

دستیابی به نیاز مشتریان و بارگذاری مطالبی متناسب با خواست آنان

تعامل با کاربران و حامیان کمپین

حضور مدیر کمپین به کاربران و حامیان دلگرمی میدهد و بیانگر میزان اهمیت وی برای کاربران میباشد. برقراری ارتباط با مشتریان یکی از روشهای متداول بازاریابی در شبکههای اجتماعی است و قابلیت Instagram Direct نیز برای همین منظور در نظر گرفته شده است. مدیر کمپین باید بتواند به طور شخصی و خصوصی با کاربران ارتباط برقرار کند. این کار به برقراری روابط صمیمانه تر کمک میکند.

تولید محتوا در اینستاگرام

اگر چه یکی از تفاوتهای بارز اینستاگرام و وب سایت در عدم نیاز به بهینه سازی و صرف وقت برای تولید محتواهای طولانی است، اما این بدان معنا نیست که اینستاگرام به محتوا نیاز ندارد. وجه مشخصه اینستاگرام تصاویر است اما این تصاویر گاهی مبهم بوده و نیاز به توضیحات کوتاه و مختصر دارند. توانایی شرح تصاویر به صورت مفید و مختصر، تاثیر زیادی بر جذب مشتری دارد.

تداوم در بارگذاری مطالب و محتوا

خوشبختانه یکی از مزیتهای اینستاگرام مختصر بودن محتواهاست، بنابراین برای بارگذاری محتوا زمان بیشتری در اختیار مدیر کمپین قرار میگیرد. از سوی دیگر در زمان مشتریان برای مطالعه محتواها، صرفه جویی میشود و به همین دلیل میتوان محتواهای بیشتری را با آنها در میان گذاشت.

استفاده از کلیپهای ویدئویی

یکی از امکانات اینستاگرام توانایی بارگذاری ویدئوها است. البته مدت زمانی که برای آن مشخص شده بسیار محدود است. اگر مدیریت کمپین بتواند با استفاده از همین مدت زمان کوتاه، ویدئوهای متناسب با محصولات و در عین حال کارآ را به اشتراک گذارد، مطمئنا در تصمیم گیری کاربران برای خرید تاثیرات مطلوبی بر جای خواهد گذاشت.

مدیریت زمان برای بارگذاری مطالب

اگر چه غالبا کاربران اینستاگرام بطور مداوم در این شبکه حضور دارند، اما در ساعتهای خاصی تاثیرگذاری مطالب افزایش مییابد. توصیه ما روزهای یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه است که تعداد بازدیدهای بیشتری را به خود اختصاص میدهند. ساعات پایانی روز نیز زمان بهترین برای درج محتوا میباشد.