info@papgroup.ir
(021)49 296

اهمیت انتخاب کلمات کلیدی مناسب


چرا انتخاب بهترین کلمات کلیدی اهمیت دارد:
کلمات کلیدی( Keywords) متصل کننده ی محتوای وبسایت شما به عبارت مورد جست و جوی کاربر است. به بیان دیگر موتورهای جست وجو برای فراهم کردن پاسخ مناسب به سرچ کاربر، کلمات کلیدی وبسایت ها را بررسی میکنند.
هدف شما از تلاش برای  به دست آوردن جایگاه بالاتر در گوگل  هدایت ترافیک بیشتر به وبسایتتان است و کلمات کلیدی که شما برای برتر بودن در آنها برنامه ریزی میکنید ، مشخص کننده ی نوع ترافیکی است که دریافت خواهید کرد.

 استفاده از کلمات کلیدی در یک صفحه از سایت:
هنگام تصمیم گیری برای قرار دادن یک محتوای جدید نکات زیر را مد نظر قرار دهید: 
محتوای شما علاوه بر اینکه توسط مخاطبانتان خوانده میشود توسط موتورهای جست و جو نیز پیمایش میگردد و شما باید هر دو گروه را در نظر بگیرید. ایجاد محتوای جذاب، کاربردی و اصیل برای مخاطبین در کنار انتخاب کلیدی مناسب، استفاده از کلمات کلیدی در URL، گذاشتن تگ H1 بر روی صفحه، متا دیسکریپشن
 (Meta Description) و انتخاب Alt مناسب برای تصاویر میتواند منجر به بهبود سئوی سایت شما و افزایش بازدیدها بگردد.

  کلمات کلیدی چند بخشیکلمات کلیدی چند بخشی (Long Tail Keywords):

اصطلاح " کلمات کلیدی چند بخشی " (کلمات کلیدی دم بلند) به ترکیبی از واژه ها اشاره دارد که به صورت تخصصی تر به هدف سایت شما اشاره میکنند. این اصطلاح در مقابل اصطلاح کلمات کلیدی "یک بخشی" (Head Keyword) مطرح میشود. کلمات کلیدی یک بخشی معنای عمومی تری دارند و رقابت برای کسب جایگاه مناسب در میان آنها سنگین تر است در حالی که کلمات کلیدی چند بخشی معرف دقیق تری برای محتوای شما هستند.    
به عنوان مثال وقتی یک کاربر  کلمه "سگ" را جست و جو میکند، مشخص نیست به دنبال اطلاعاتی راجع به انواع نژادهای سگ است و یا میخواهد مطلبی راجع به غذای مناسب برای سگ، تجهیزات نگهداری و ...  مطالعه کند. در اینجا کاربر یک کلمه ی کلیدی یک بخشی را جست و جو کرده است. استفاده از کلمات کلیدی چند بخشی این ابهام را کاهش می دهد. کلمات کلیدی چند بخشی در اینجا ، بسته به نیاز کاربر، میتوانند به این شکل باشند: " بهترین غذا برای سگ"، " خدمات نگه داری سگ با قیمت پایین" و یا " فروشگاه لوازم نگهداری سگ" باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در تدوین استراتژی محتوا:
برای بهینه سازی یک محتوای از پیش تولید شده و گنجاندن کلمات کلیدی در آن میتوان از یک نقشه ی استراتژیک کلمات کلیدی مرتبط با محتوا (Content to Keyword Map)  استفاده کرد. 
از آنجایی که کلمات کلیدی، هر صفحه از وبسایت شما را متمایز میکنند، میتوانید از آنها برای سازماندهی محتوا و تدوین استراتژی خود استفاده نمایید. برای این منظور باید کلمات  کلیدی اولیه در هر مقاله ی سایت را مشخص نمایید، تعداد جست و جو برای هر کلمه ی کلیدی، ترافیک به رایگان هدایت شده ازسمت گوگل(Organic Search)، اعتبار صفحه و سایر پارامترهای ضرورری را در نظر بگیرید و با استفاده از این اطلاعات نقشه ی استراتژیک کلمات کلیدی مرتبط با محتوا خود را تکمیل نمایید.
در بهترین حالت هر صفحه از  سایت شما دارای یک کلمه ی کلیدی اولیه ی یکتا است. معمولا  مجموعه ی کلمات کلیدی صفحه ی  نخست وبسایت، شامل اصطلاحات تخصصی کسب و کار شما می شود و با ایجاد صفحات دسته بندی، صفحات محصول و مقاله ها این مجموع از کلمات کلیدی به تدریج کوچک تر و تخصصی تر می شود.

برگردان توسط ن.ح

منبع: www.moz.com

تولید شده در دپارتمان بهینه سازی پیام آوران پارسیان