info@papgroup.ir
+98(21)46 04 30 59

انتخاب تگ عنوان (Title Tag) مناسب برای صفحه

تگ عنوان (Title Tag):

تگ عنوان یک عنصر HTML است که عنوان یک صفحه را مشخص مینماید. تگ های عنوان در صفحه ی نتایج موتور جست و جو (SERP) به صورت  تیترهای قابل کلیک نمایش داده میشوند. این تگ ها، توصیف خلاصه و دقیقی در مورد محتوای صفحه هستند.

تگ عنوان

 

اهمیت تگ های عنوان:
به کمک تگ های عنوان، موتورهای جست و جو از محتوای صفحه ی شما آگاه می شوند. هم چنین تگ های عنوان اولین مواجه ی کاربر با سایت شما هستند. 
از تگ های عنوان در سه حوزه ی کلیدی استفاده می شود: 
صفحات نتایج موتور جستو جو
مرورگر وب
شبکه های اجتماعی

صفحات نتایج موتور جستو جو(Search Engine Result Pages) :
موتورهای جست و جو در پاسخ به عبارت سرچ شده توسط کاربر،لیستی از لینک های قابل کلیک یا همان عناوین تگ را نمایش می دهند. یک عنوان تگ مناسب، کاربر را به کلیک بر روی لینک و ورود به وبسایت شما دعوت میکند.   

مرورگرهای وب (Web Browsers) : 
تگ عنوان شما در قسمت بالای مرورگر وب نمایش داده میشود. وقتی کاربر چند صفحه ی جدید مرورگر (Tab) مختلف را به صورت همزمان باز میکند نمایش تگ عنوان هر صفحه در مرور گر وب، مانع از سردرگمی کاربر می شود.

تگ عنوان در مرورگر وب

شبکه های اجتماعی (Social Networks) :
 هنگام به اشتراک گذاری یک صفحه از وبسایت خود در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توئیتر، تگ عنوان شما برای کاربر نمایش داده میشود. البته برخی از شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توئیتر این امکان را فراهم میاورند تا با استفاده از تگ متا (Meta Tag)  صفحه ی خود را با عنوانی جدید به اشتراک بگذارید.  

 چگونه یک تگ عنوان مناسب انتخاب کنید:

1. توجه به طول تگ عنوان:
شما در انتخاب تعداد کاراکترهای تگ عنوان محدودیت داردید. موتورهای جست و جو در صورت طولانی بودن تگ عنوان شما، قسمت پایانی آن را با "..." جایگزین می نمایند. 
معمولا پیشنهاد میشود طول عنوان انتخابی کمتر از شصت کاراکتر باشد. این توصیه خیلی دقیق نیست. محدودیت در نظر گرفته شده توسط موتورهای جست و جو به بر پایه ی حجم 600 پیکسل است. که تقریبا معادل با 60 کارکتر می باشد.

2. تمام کلمات کلیدی را تکرار نکنید:
نیازی نیست تگ عنوان شامل تمام کلمات کلیدی شما باشد. تگ عنوان "خرید کتاب، فروشگاه اینترنتی کتاب، تخفیف خرید" برای بازدید کننده جذاب نخواهد بود.

3. برای هر صفحه از وبسایت یک عنوان یکتا در نظر بگیرید:
    عناوین یکتا به موتورهای جست و جو اعلام میکنند که محتوای شما جدید، منحصر به فرد و ارزشمند است. 

4. کلمات کلیدی تر را در ابتدای تگ عنوان ذکر کنید: 
  تحقیقات نشان میدهد توجه ی کاربران بیشتر معطوف به دو کلمه آغازین تگ عنوان شماست. علاوه بر این،همان طور که در ابتدا اشاره شد، به خاطر محدودیت های موتورهای جست و جو امکان دارد قسمت انتهایی تگ عنوان شما برای کاربر نمایش داده نشود. با توجه به این دو نکته،  مناسب است که تگ عنوان خود را با کلمات کلیدی تری شروع کنید تا توجه ی کاربر را از دست ندهید.    

5. استفاده از قدرت برند:
اگربرند شما شناخته شده است، سعی کنید تگ عنوان را به گونه ای انتخاب نمایید که نام برند در عنوان شما ذکر شود، به خصوص در عنوان هایی که برای صفحات " در باره ی ما " (About Us) و " صفحه ی نخست" (Home Page)  انتخاب می نمایید.

6. مخاطبانتان را فراموش نکنید:
وقتی یک کاربر عبارت مورد نظر خود را جست و جو میکند، در صفحه ی نتایج گوگل تگ عنوان شما را می بیند. این اولین مواجه ی کاربر با سایت شما است. در انتخاب ترکیب مناسب برای تگ عنوان خود همواره مخاطب را در نظر داشته باشید. انتخاب تگ عنوان جذاب و شفاف اولین قدم در جلب نظر مخاطب است.

 سوال   چرا گوگل تگ عنوان انتخابی من را نمایش نمی دهد؟
گاهی اوقات گوگل تصمیم میگیرد تا لینک شما را با تگ عنوان  دلخواه خود نمایش دهد (حدف تگ انتخابی شما). در ادامه ی این مقاله چهارعلت جایگزین شدن تگ عنوان شما با تگ انتخابی گوگل مطرح می شود:

1.عنوان شما شامل تعداد زیادی کلمات کلیدی است:
همان طور که در بالا بیان شد، اگر شما تعداد زیادی از کلمات کلیدی را در تگ عنوان خود به کار بگیرید (بیش ازحد بهینه سازی کنید)، گوگل برای راحتی کاربران عنوان شما را تغییر میدهد. بنابراین همواره در نظر داشته باشید که تگ عنوان شما علاوه بر بهینه بودن باید به کاربران گوگل برای جست وجوی دقیق تر کمک نماید.

2. عدم تطبیق تگ عنوان با عبارت مورد جست و جو:
اگردر هنگام جست وجوی کاربران  صفحه ای از وبسایت شما با عبارت مورد جست وجویی (Search Query) تطبیق داده می شود که آن عبارت در تگ انتخابی  معرفی نمی شود، گوگل تصمیم می گیرد تا تگ عنوان را تغییر دهد. این کار لزوما  نامطلوب نیست، هیچ عنوانی نمی تواند با تمام عبارات مورد جست و جو تطبیق داده شود، اما اگر عنوان شما به وسیله ی یک عنوان دیگر جایگزین شده است و این عنوان جدید بیشتر مورد جست و جو قرار می گیرد (ترافیک  بیشتر)، شاید بهتر باشد در تگ عنوان انتخابی خود تجدید نظر نمایید.         

3. نمایش عنوان دوم (Alternate Title): 
در برخی موارد اگرشما یک عنوان جایگزین به عنوان مثال یک تگ متا (انگلیش) برای فیس بوک یا توئییتر انتخاب کرده باشید، گوگل تصمیم میگیرد تا آنها را به جای تگ عنوان اصلی نمایش دهد. 

برگردان توسط ن.ح

منبع:www.moz.com

تولید شده در دپارتمان بهینه سازی پیام آوران پارسیان