info@papgroup.ir
(021)49 296

افزایش تعداد کاراکترهای متا تگ توضیحات در نتایج گوگل

تگ توضیحات Meta Description

شرکت گوگل به تازگی در توضیحات متا دیسکریپشن و نحوه نمایش آن یک بروز رسانی داشته است و آنهم افزایش تعداد کاراکترهایی است که در توضیحات گوگل به نمایش در می آید . شاید این تغییر ظاهرا کوچک باشد اما به نوبه خود می تواند تاثیر زیادی در سئو و جذب مخاطب داشته باشد .

این تغییرات یعنی افزایش تعداد کاراکترهای متا دسکریپشن Meta Description گوگل هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه موبایل افزایش یافته است در واقع همچنان محتوا را از تگ متا دیسکریپشن می خواند و اگر این تگ خالی باشد کاراکترها را از متن های موجود در صفحه بر میدارد .

به عنوان مثال اگر شما عبارت " آنلاین مارکتینگ " را در کادر جستجوی گوگل تایپ کنید همانطور که مشاهده می کنید طول متنی که به نمایش در می آورد بیش از 160 کاراکتر می باشد . در واقع به جز کاراکتر ها و با احتساب فاصله ها تعداد کاراکترهای به نمایش در آمده 306 کاراکتر می باشد که خیلی فراتر از تعداد کاراکترهایی است که در گذشته به نمایش در آمده است .

افزایش تعداد کاراکترهای متا تگ توضیحات در نتایج گوگل

تعداد کاراکترهای به نمایش در آمده دیگر مانند گذشته با یک عدد خاص نیستند که حتما و لزوما باید 160 کاراکتر باشد در واقع ممکن است در یک مورد 270 کاراکتر و در موردی دیگر 269 کاراکتر را به نمایش در آورد و اینطور به نظر می رسد که اگر فاصله تا انتهای جمله کمتر باشد گوگل هوشمندانه تعداد کاراکترها را افزایش می دهد و تا آنجایی که ممکن است از نمایش  ... جلوگیری می کند .

هدف از این افزایش کاراکترهای متا تگ توضیحات نشان دادن تعداد توضیحات بیشتر و کمک به کاربر در انتخاب دقیق تر وی می باشد . در حال حاظر کاربران می توانند متن بیشتری از یک سایت را مطالعه کنند و ارتباط بهتری با سایت برقرار کنند .

استاندارد در نوشتن توضیحات متا دیسکریپشن تغییر کرده است

تغییرات به وجود آمده از یک ماه پیش تاکنون تاثیرات بسیاری بر سئو و کمک به کاربر داشته است . تا همین یک ماه پیش مدیران سایت باید تعداد کاراکترهایی که در تگ متا دیسکریپشن قرار میدادند مطابق با استانداردی بود که از طرف خود گوگل معرفی شده بود یعنی بین 160 تا 180 کاراکتر تا بتوانیم به این اطمینان برسیم که تمام متن ما به نمایش در می آید .

گوگل در به روز رسانی جدید خود اینگونه اعلام کرده که هیچ محدودیتی در تعداد کاراکترهایی که در تگ متا دیسکریپشن به نمایش در می آیند وجود ندارد اما طبق گفته یکی از مدیران ارشد گوگل حداکثر تعداد کاراکترهایی که به نمایش در می آید 320 کاراکتر می باشد و از این حد فراتر نمی رود . و اینگونه که وی اعلام کرده است فعلا در فکر تغییر متا دیسکریپشن نباشید.  الگوریتم های خود گوگل این تغییرات را انجام خواهد داد.

افزایش تعداد کاراکترهای متا تگ توضیحات در نتایج گوگل

به روز رسانی جدید گوگل در تغییر طول تگ توضیحات از چه تاریخی آغاز شد ؟

می توان این به روز رسانی را از تاریخ 22 نوامبر سال 2017 دانست . در یک ماه گذشته تقریبا بیش از 50 درصد نتایج گوگل با توضیحات طولانی عرضه شده اند و مابقی سایت هایی که دارای توضیحات طولانی نیستند را می توان سایت هایی دانست که مدیران سایت ها طبق استاندارد تعداد کاراکترهای گذشته این چیدمان را درون تگ متا قرار داده اند و با توجه به اینکه نگاه گوگل بیش از هر چیزی به تگ متا در هر صفحه می باشد در بسیاری از موارد همچنان متن نشان داده شده کوتاه می باشد .

این به روز رسانی جدید گوگل یعنی افزایش متا تگ توضیحات چه تاثیری می تواند بر سئوی سایت داشته باشد؟

قطعا این تغییرات بر رفتار کاربران در انتخاب دقیق تر آنها تاثیر دارد و همچنین بر سئو سایت تاثیر می گذارد که این اثر گذاری را می توان در 3 عنوان بیان کرد :

1. نوع چیدمان متن در متا تگ توضیحات تغییر می کند :

با توجه به اینکه تعداد کاراکترهای تگ متا افزایش یافته پس متخصصان در امر سئو می توانند متن های بهتر با تعداد کاراکتر بیشتر و جذاب تری را در توضیحات سایت قرار دهند . در واقع این بستر به شما اجازه می دهد توضیحات خود را دقیق تر و کامل تر در meta description  قرار دهید .

در واقع هر چقدر توضیحات شما دقیق تر باشد شانس بیشتری برای انتخاب جایگاه بهتر در نتایج گوگل دارید .

2. میتواند تاثیر منفی بر سایت داشته باشد:

امکان اینکه ترافیک برای یک سایت کم شود بسیار است به عنوان مثال اگر شخصی به دنبال قیمت کالایی بگردد و قیمت مورد نظر را در تگ متا در یک سایت دیگر دید امکان اینکه وارد آن سایت شود وجود ندارد یا خیلی کم است و آن سایت شانس یک بازدید را از دست می دهد.

3. رتبه های پایین تر سهم کمتری در نشان دادن خود در نتایج گوگل دارند :

زمانی که تگ متا دیسکریپشن افزایش یافت فضای بیشتری اشغال شد و کاربر نیاز به اسکرول کردن دارد تا بتواند نتایج بیشتری را در گوگل ببیند در گذشته بدون اسکرول کردن در حدود 4 تا 5 نتیجه را مشاهده می کردید ولی در حال حاظر سایت هایی که رتبه های پایین تری دارند شانس کمتری دارند تا ترافیک به سایت آنها روانه شود.

یک متخصص سئو چه کاری می تواند انجام دهد

افرادی که اخبار روز سئو را دنبال نمیکنند و همچنان با روند گذشته اینکار را انجام میدهند تغییرات به وجود آمده یک تهدید برای آنهاست اما یک متخصص سئو می تواند تهدید پیش رو را به یک فرصت تبدیل کند .

اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که لیستی از صفحات پربازدید خود ایجاد کنید و متن متا دیسکریپشن آنها را بازنویسی کنید .

سپس باید در ساختار برنامه نویسی خود تغییرات ایجاد کنید تا متا تگ توضیحات را فراتر از 170 کاراکتر نشان دهد . بهتر است ساختار کدنویسی سایت خود را بازنویسی کنید و این تعداد کاراکتر را بین 230 تا 320 کاراکتر افزایش دهید .