info@papgroup.ir
(021)49 296

ابزارهای رایگان سئو

سئوی سایت چندین مرحله را در بر می گیرد که نخستین گام آن، از زمان طراحی سایت آغاز می شود. تجزیه و تحلیل سایت هم یکی از مراحل سئو می باشد که توسط ابزارهای خاصی صورت می گیرد. در این بین برخی از ابزارها به صورت رایگان در اختیار وبمسترها قرار می گیرد. از جمله این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سئو سایت

1-    گوگل آنالیز

یکی از رایج ترین ابزارهای رایگان سئو در میان مدیران سایت ها، گوگل آنالیز است که به دلیل قابلیت های متعددی که در ارائه اطلاعات سایت دارد، در میان وبمسترها محبوب شده است. این نرم افزار می تواند داده هایی را که از سایت کسب می کند، را دسته بندی کند. در این صورت وبمستر می تواند در بخش Real-Time سایت را به صورت لحظه به لحظه بررسی کند. برای کسب اطلاعاتی در زمینه تعداد کاربران آنلاین، جنسیت آنها، مدت زمان ماندن در سایت، بانس ریت و .... قسمت Audience نرم افزار به مدیر سایت کمک می کند.

در نرم افزار گوگل آنالیز، بخش های Acquisition برای آمار دقیق ترافیک سایت، Behavior برای بررسی رفتار بازدیدکنندگان و صفحات قابل بازدید،  Conversionsبه منظور مشاهده نرخ تبدیل مشتریان و .... در اختیار وبمسترها قرار می گیرد.

2-    نرم افزار Moz Check My Listing

نرم افزار Moz Check My Listing برای بررسی مشکلات احتمالی سایت استفاده می شود. با این نرم افزار می توان فهرست بندی کسب و کار اینترنتی را به راحتی مشاهده کرد. همچنین موقعیت وب سایت در گوگل، بینگ و دیگر موتورهای جستجو مشخص می شود.

3-    نرم افزار Google PageSpeed Insights

یکی از المان های سنجش رتبه سایت و همچنین سئو، سرعت است. اگر سایت سرعت بالایی نداشته باشد، صفحات آن دیر باز می شوند که باعث ترک کاربران و بازدیدکنندگان سایت می شود. اما برای سنجش میزان سرعت سایت باید از نرم افزار Google PageSpeed Insights استفاده کرد.

 این نرم افزار می تواند اطلاعات مفیدی در زمینه میزان سرعت بارگذاری صفحات سایت به دستمان دهد. به این صورت که رتبه 1 تا 100 را نشان می دهد. هر چه نمره سایت بیشتر باشد، سرعت بارگذاری سایت نیز بیشتر خواهد بود. در غیر این صورت سایت با مشکل سرعت مواجه می باشد که باید آن را برطرف کرد.

4-    نرم افزار SimilarWeb

یکی دیگر از الگوریتم های سئو، سنجش عملکرد رقباست. برای این کار ابزار SimilarWeb می تواند به مدیران سایت کمک کند تا آمارها و داده های سایت را به راحتی تجزیه و تحلیل کنند؛ به طوری که داده های بدست آمده از صفحات، به صورت مجزا هستند و این امر به مدیر سایت کمک می کند تا تک تک صفحات را بررسی و میزان سئوی هر یک را بسنجد. از سوی دیگر ابزار SimilarWeb علت افزایش ترافیک سایت را نیز مشخص می کند.

5-    نرم افزار SEO SiteCheckup

نرم افزار SEO SiteCheckup به منظور تجزیه و تحلیل مشکلات مرتبط با سئو، مانیتورینگ سئو، بررسی رقبا، قابلیت ایجاد گزارش های مرتبط با سئو و .... استفاده می شود. اگر وبمستر آدرس سایت خود را در باکس این نرم افزار وارد کند، می توانند اطلاعات دقیقی را در مورد موقعیت وب سایت بدست آورد. نرم افزار SEO SiteCheckup می تواند مشکلات موجود در سایت را شناسایی کند؛ اما برای حل مشکلات سایت باید به قسمت How to Fix رفت.

6-    گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)

نرم افزار گوگل وبمستر تولز نیز توسط شرکت گوگل به طور رایگان در اختیار وبمسترها قرار گرفته است که اطلاعات مختصری در مورد سایت در اختیار قرار می دهد. از جمله این اطلاعات می توان به تجزیه و تحلیل جستجو، لینک های داده شده به سایت، لینک های داخلی، جریمه های دستی، هدف گیری بین المللی، قابلیت استفاده از سایت در گوشی های همراه و .... اشاره کرد. پیگیری لینک های ورودی و خروجی سایت تاثیر زیادی در سئوی سایت دارد که با استفاده از ابزار گوگل وبمستر تولز به راحتی قابل بررسی هستند.

7-    ابزار SpyFu

ابزار SpyFu می تواند اطلاعاتی در مورد عملکرد رقبا در اختیار مدیر سایت قرار دهد. با استفاده از این ابزار می توان اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی اشتراکی محتواها، کلمات کلیدی برتر، سابقه رتبه بندی سایت، لینک های داخلی و .... را بدست آورد. همچنین نحوه عملکرد رقبا، به دست آوردن کلمات کلیدی جدید و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروفایل لینک بیلدینگ رقبا را می توان از طریق ابزار SpyFu بررسی کرد.

8-    ابزار Dasheroo

برای بدست آوردن اطلاعات کلی در مورد نحوه عملکرد سایت، ابزار Dasheroo مناسب است. این ابزار می تواند به چندین شبکه اجتماعی متصل شود که از جمله می توان به فیس بوک، توییتر، یوتیوب، گوگل آنالیز، اینستاگرام، HubSpot و Shopify اشاره کرد. این روزها کاربران شبکه های اجتماعی رو به فزونی است. به طوری که موتورهای جستجو نمی توانند به روند شکل گیری تبلیغات در شبکه های اجتماعی بی توجه باشند. بنابراین با استفاده از ابزار Dasheroo می توان جایگاه سایت در شبکه های اجتماعی را نیز بررسی کرد.

9-     گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیک یکی از ابزارهای محبوب و استاندارد آنالیز و تجزیه و تحلیل سایت است. این ابزار اطلاعاتی را در زمینه ترافیک سایت، تعداد بازدیدکنندگان و کاربران، میزان حضور آنها در سایت، صفحات پربازدید و .... نمایش می دهد که تمامی این اطلاعات، مدیر سایت را برای آنالیز بهتر سایت، یاری می دهد.